query i MySQL...
Fra : holst

Dato : 27-03-02 08:04

Hej NG

Jeg har flere tabeller:

1 bruger-tabel(id, brugernavn, password)
1 fisk-tabel(id,art)
1 fangstrapport-tabel(id,brugernavn,dato, art, vejr.....osv)

Mine fiske arter i fangstrapport er repræsenteret ved dets id fra
fisk-tabel. Altså en integer. Ligeledes med brugeren i
fangstrapport-tabellen. Hvordan får jeg vist alle informationer når jeg
laver en query...nu skriver den jo bare et tal, istedet for f.eks. "ørred".
Jeg vil altså gerne på en eller anden måde kæde tabellerne sammen...håber
nogen kan hjælpe.

mvh Allan

Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 28-03-02 18:52