Cron jobs
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 26-03-02 23:09

Hejsa

Da jeg er ved at sætte en mail server på mit hjemme net, vil jeg gerne være
sikker på at den køre så stabilt som muligt!

derfor vil jeg lave et cron job på en server som jeg har god tiltro til
oppetid. Men da jeg er ny til cron jobs skal jeg lige havde lidt hjælp, kan
man køre dem som almendelig bruger på en maskine?

Måden jeg havde tænkt mig at designe scriptet på skal være noget ala

den pinger mit ipnummer med 4 pakker og hvis mindst en af dem ikke kommer
tilbage afsender den en mail til telefonen.

Der er dog det problem at man ofte kan pinge ipnumret hvor mail serveren er
nede, derfor kunne man lave noget med en telnet til porten for at tjekke om
den får svar!

hvad siger i?

ps. et link til noget om cron jobs er velkommen

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-03-02 07:45

Jeg vil anbefale dig at kigge på http://www.kernel.org/software/mon/ .

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"It's not cheating until you get caught." - AJ Foyt.