Emacs i Mandrake
Fra : Michael Knudsen

Dato : 26-03-02 21:18

Hej,

Jeg har, som det fremgår af adskillige andre tråde i denne gruppe, for
nylig installeret Mandrake 8.2. Desværre, er der en meget "grim" version
af emacs med. Den ligner "Xemacs", men hedder tilsyneladende bare emacs.
Jeg vil meget gerne af med den grafiske menu, som er i (X)emacs. Er der
nogen, der ved, hvordan jeg kan gøre det? Jeg har prøvet at downloade
andre versioner af emacs, men jeg kan ikke installere dem på grund af alt
for mange mystiske afhængigheder.

På forhånd tak,
Michael Knudsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 26-03-02 21:31

Hej... Proev at skrive 'emacs --version' i en term og se om det er
version 21 noget... Det er den nye med fine grafiske menu'er ...

Den gamle er version 20.7.x men jeg ved ikke lige hvordan man
'nedgraderer' i mandrake 8.2

/Daniel

--
Daniel | "Face it. You *need* some cola. It runs through your
Nielsen | blood and *sings* to you. Obtain. Open. Drink. Frolic."

Fra : Martin Christensen

Dato : 26-03-02 22:15

Fra : Jesper Harder

Dato : 26-03-02 21:55

Michael Knudsen <knudsen@imf.au.dk> writes:

> [...]
> af emacs med. Den ligner "Xemacs", men hedder tilsyneladende bare emacs.
> Jeg vil meget gerne af med den grafiske menu, som er i (X)emacs.

Hvis det er Emacs 21, og du vil af med tool-baren kan du bruge
kommandoen:

`M-x tool-bar-mode'

eller putte (tool-bar-mode -1) i din .emacs.

Fra : Joakim Recht

Dato : 26-03-02 22:47

> [...]

> nogen, der ved, hvordan jeg kan gøre det? Jeg har prøvet at downloade
> andre versioner af emacs, men jeg kan ikke installere dem på grund af alt

xemacs er nu meget rar, den har fx x-symbol, som er vældig god hvis man
skriver i LaTeX, men jeg giver dig ret i, at der er lige lovlig mange
unødvendige knapper...

(set-specifier menubar-visible-p nil)
(set-specifier default-toolbar-visible-p nil)
(setq inhibit-startup-message t)
(setq progress-feedback-use-echo-area t)

i din init.el slår noget af alt det fra... Det er muligt jeg har glemt
noget, du kan evt se hele min init.el på
http://braindump.dk/shared/config/init.el

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt