<hr> tag
Fra : Allan M

Dato : 26-03-02 20:29

Davs !

Når jeg bruge <hr> så starter / slutter linjen ikke
helt ude ved venstre side af browseren eller slutter
ved højre side.

Hvorfor ?

... Allan

Fra : Ulrik Kold

Dato : 26-03-02 22:12

Allan M wrote:
Davs !

Når jeg bruge <hr> så starter / slutter linjen ikke
helt ude ved venstre side af browseren eller slutter
ved højre side.

Hvorfor ?

Fordi alle sider per standard har en margin, der gør at teksten ikke
rykker helt ud til kanten af din browser. Det kan fikses med:

body {
margin: 0px;
padding: 0px;
}

i dit stylesheet.

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Janik Iby

Dato : 26-03-02 22:38

"Ulrik Kold" <kold@[NOSPAM]superbruger.dk> wrote in message

> body {
> margin: 0px;
> padding: 0px;
> }
>
> i dit stylesheet.

Eller

Mvh
Janik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-02 23:23

Tue, 26 Mar 2002 22:38:15 +0100, skrev "Janik Iby"
<Janikiby@hotmail.com>:

Er gammeldags og bør man ikke bruge nu om dage.
(og det gælder også baggrunds- og tekstfarve).

I dag bruger man css til det, som Ulrik foreslog.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Janik Iby

Dato : 27-03-02 07:41

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er gammeldags og bør man ikke bruge nu om dage.
> (og det gælder også baggrunds- og tekstfarve).
>
> I dag bruger man css til det, som Ulrik foreslog.

Bedøvende ligegyldig. Jeg bruger selv CSS men han spurgter om, hvordan man
gjorde og jeg svarede. Om du så ikke kan lide metoden eller ej så kan den da
bruges. Om det så giver vanskliger i nogle browsere er ikke mit problem.

Janik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-02 10:36

Wed, 27 Mar 2002 07:40:35 +0100, skrev "Janik Iby"
<Janikiby@hotmail.com>:

> Om det så giver vanskliger i nogle browsere er ikke mit problem.

Det gør det ikke, men der er ingen grund til at anbefale
gammeldags kode, der heller ikke kan valideres.