afviser de hjælp fra Jesus?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-03-02 19:24

Jeg, finder det meget mærkeligt at nogle skribenter her på
dk.livssyn.kristendom, tror de kan blive behandlet som pakket ind i vat. Når
der er både religiøse, religiøse fanatiker, barnedøbte kristne, kristne og
åndelige kristne som kommer med hver sin tro, så kan det ikke undgås at en
eller anden på et tidspunkt får næsen i klemme.

Men; når satan rasende løber rundt for at fange de hjælpeløse, de svage
kristne som ikke har fundet hjælp eller ønsker hjælp fra de stærkere kristne
i deres menighed, så er de sådan set selv ude om hvad der sker med dem når
satan får lov til at angribe.

Men værrer er det når de stærke i menigheden, dem der vil hjælpe de svage,
bliver angrebet af de svage personer der behøver hjælp. Så er der faktisk
ikke noget at tilbyde de svage når de vælger at afvise de stærkes hjælp!.

Det kunne let være, at Jesus havde sendt de stærke for at hjælpe de svage og
så er det Jesus de bortviser!

Erik L

"En Økumenisk stridsmand kan tro på
hvad han vil og stadig være frelst ""

Fra : Purefication Through~

Dato : 26-03-02 20:05

Jeg har nu altid set det som. Den svage hjælp til den stærke. Men kommer vel
an hvad side af kriken man står. Og jeg har forlængst accepteret at min sjæl
måske vil være idømt heleveds rædsler o.s.v. (i dette er dog kun set fra
jeres synspunkt. Set fra mit eget synspunkt, er jeg der imod fri).

Jeg blev min egen vilje, og den har jeg ikke tænkt mig at bruge. Ingen Gud
kan lave om på det, end ikke hvis det sgu ske at jeg stod foran St. Peters
port, så vil jeg hellere sendes den anden vej.

--
- Nothing Is True +
+ Everything Is Permitted -

Fra : E.Dalgas

Dato : 27-03-02 01:56

Purefication Through Pain <chaozrites@necronomicon.null> skrev

> Jeg har nu altid set det som. Den svage hjælp til den stærke. Men kommer
vel
> an hvad side af kriken man står.

Tja ! Og så er der dem som hæver blikket op ! Mod Ham som indstiftede
kirken. Du ved !.... Jesus Kristus. Vær fair over for dig selv i det mindste
og forstå at den nominelle kirke, ikke pr selvfølge, repræsentere sin
stifter.

>Og jeg har forlængst accepteret at min sjæl
> måske vil være idømt heleveds rædsler o.s.v.

Du tror du har accepteret dette. Jeg husker for år tilbage, da jeg oplevede
miraklet - at blive født på ny - hvordan mine venner reagerede. Flere af
dem, venner fra barndommen, skole osv, reagerede meget kraftigt på min
pludselige forandring. Som resulterede i at det grundlag vores venskab
byggede på (af den uheldige slags, skal lige siges.) faldt fra hinanden og
stødte os bort fra hinanden. Dog var der undtagelser og særligt èn jeg
husker som var det igår. Han kunne ikke siges at være en nær ven, men
aligevel kendte vi hinanden så godt at de par år vi ikke have haft kontakt
til hinanden, intet betød da jeg en dag mødte ham igen. Hans svar til mig,
da jeg frejdigt proklamerede min nyvundne tro på Jesus, kunne til
forveksling minde om din ovenstående udtalelse. "Jeg tror på Satan" var hans
første kommentar, som hurtigt blev fulgt op med en, for mig, overraskende
forståelse af de konsekvenser (som du jo også udtrykker) dette medførte for
ham. Vi mødtes tit og ofte, for at diskutere vores respektive standpunkter
og efter et par måneder på denne måde, brød han en dag sammen og bekendte at
"noget var sket ham".

Vores diskussioner, havde fået ham til at finde et eksemplar af det Ny
Testamente frem, i den hensigt at afmontere min tro på Jesus og gøre
det ord Han har talt til os igennem skriften, til skamme.
Det var nemlig således, fortalte han mig, at når han nøje havde
udtænkt faldgrubber for mig i vores diskussion, måtte høre mig redegøre for
de problemstillinger og løgne han havde tænkt sig at hænge mig op på. Dette,
helt uden min viden, skete inden han overhovdet havde nået at konfrontere
mig med sine argumenter, hvilket nagede ham i den grad. Som sagt brød han
sammen den dag og fortalte mig at han var gået ud i det gode vejr (det var
forår) og havde taget det Nye Testamente med sig, for at læse lidt i det.
Men han nåede ikke ret langt ind i bogen, før ordet han læste, ramte ham i
hjertet, så kraftigt at tårene trængte sig på i gråd. Jeg siger dig (hvad du
så end heder i virkeligheden) at dette var et stort mirakkel. Denne mand
havde levet som speed narkoman, alkoholikker og hvad ved jeg, i en årrække.
Hans barndoms oplevelser og liv iøvrigt, der ikke er for sarte sjæle, havde
medført en mistro til andre mennesker, i den grad at de eneste levende
væsner han kunne knytte sig til, var de hunde han holdt sig i perrioder. Men
i èt nu, så han sandheden i Guds ord, sandheden om sig selv og erkendte
Jesus Kristus som Herre.

(i dette er dog kun set fra
> jeres synspunkt. Set fra mit eget synspunkt, er jeg der imod fri).

Fri siger du. Til hvad og i hvilken grad ? Der er altid en årsag, altid en
konsekvens. Du er vel et menneske ikke, eller mener du at det begreb
(mennesket) også er en løgn ?

> Jeg blev min egen vilje, og den har jeg ikke tænkt mig at bruge.

Kender du dagene der kommer ? Meget kan ske, også i dit liv.

> Ingen Gud
> kan lave om på det,

Dette indlæg, skulle gerne vise dig at den konklusion IKKE passer. Du kan
have en sådan overbevisning, javel ! Men der er mange kristne, som helt
konkret, har oplevet det stik modsatte af det du her konkludere.

> end ikke hvis det sgu ske at jeg stod foran St. Peters
> port, så vil jeg hellere sendes den anden vej.

Hvorfor mon ?

--

E.Dalgas

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-03-02 22:30

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åndelige kristne som kommer med hver sin tro, så kan det ikke undgås at en
> eller anden på et tidspunkt får næsen i klemme.

Næh.

> [...]
kristne
> i deres menighed, så er de sådan set selv ude om hvad der sker med dem når

Hvem hentyder du til med al denne snak om Satan? Er det nogle bestemte
deltagere du mener?

> [...]
>
> Det kunne let være, at Jesus havde sendt de stærke for at hjælpe de svage

Hmmm, dèn lignelse går mig bekendt på det modsatte, nemlig at Jesus opsøger
folk i skikkelse af den svage, som har brug for hjælp...

I det hele taget synes jeg det tangerer paveligt storhedsvanvid at hævde at
man er den eneste rigtige repræsentant for Jesus. Husk lige at vi kun har en
lærer, ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-03-02 04:03

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Næh.

> kristne
>
> Hvem hentyder du til med al denne snak om Satan? Er det nogle bestemte

Jeg har endnu ikke nævnt hvem det er der arbejder på at fordreje Guds Ord
hen til et kraftløs evangelium for de dermed mener at kan skabe fred, men
satans er den fred og er ikke den samme fred der kommer fra Gud. Og de der
brænder efter at danne denne fældes fredens evangelium er enten satans
tjenere eller satans offer?

> og
>
> Hmmm, dèn lignelse går mig bekendt på det modsatte, nemlig at Jesus
opsøger
> folk i skikkelse af den svage, som har brug for hjælp...

Det er da vist kun en folkekirkelig undskyldning, for at folkekirkens
præsterne ikke kan leve op til deres "kald" 1 Kor 14.

> [...]
at
> man er den eneste rigtige repræsentant for Jesus. Husk lige at vi kun har

Ja, det har jeg sagt flere gange, Helligånden skal føre os til sandheden;
Joh 14v26 Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn,
han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.

Men det kræver man er døbt i Helligånden.

Fra : Live4Him

Dato : 26-03-02 22:58

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> Jeg, finder det meget mærkeligt at nogle skribenter her på
> dk.livssyn.kristendom, tror de kan blive behandlet som pakket ind i vat.

Der er ingen her som kræver at blive pakket ind i vat.

> Men; når satan rasende løber rundt for at fange de hjælpeløse, de svage
> kristne som ikke har fundet hjælp eller ønsker hjælp fra de stærkere
kristne
> i deres menighed,

Hvem er stærke og hvem er svage kristne ?
Tror du ikke vi skal overlade den bedømmelse til Herren ?

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-03-02 04:11

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
>
> Der er ingen her som kræver at blive pakket ind i vat.

Så, du kender alle

> kristne
>
> Hvem er stærke og hvem er svage kristne ?
> Tror du ikke vi skal overlade den bedømmelse til Herren ?

Det er det jeg gør, for menigheden er Herrens Legeme (kirke) og den hjælp
menigheden giver er fra Herren

EF 4v16 Ud fra ham føjes hele legemet sammen og holdes sammen, idet hvert
enkelt led hjælper til med den styrke, det har fået tilmålt, så legemet
vokser og opbygges i kærlighed.

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-03-02 02:25

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Jeg, finder det meget mærkeligt at nogle skribenter her på
>dk.livssyn.kristendom, tror de kan blive behandlet som pakket ind i vat.

Det er næppe det, der er tilfældet. Tilfældet er snarere, at folk
reagerer på din ualmindeligt grove og uforskammede tone. Du synes
tilsyneladende at tro, at du ikke kan få dit budskab igennem på anden
vis, selv det for enhver anden er tydeligt, at din omgangstone alene
resulterer i, at folk ikke tager dig seriøst.

> [...]

>Det kunne let være, at Jesus havde sendt de stærke for at hjælpe de svage og

Og her er din selvopfattelse i en nøddeskal. Hvis man afviser dig, så
afviser man Jesus, fordi der er sammenfald mellem dig og Jesus. O
hybris!

Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Cedant arma togae, concedat laurea laudi!"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-03-02 04:40

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vis, selv det for enhver anden er tydeligt, at din omgangstone alene
> resulterer i, at folk ikke tager dig seriøst.

Jeg havde den opfattelse at enhver kunne ´komme med et indlæg der måske
kunne hjælpe den der er svag og trænger til hjælp.

Men dk.livssyn.kristendom har før min tid kun bestået af diskutioner der
ender i strid og intet er forandret medens jeg har skrevet på denne
dk.livssyn.kristendom og vil heller ikke blive forandret fordi halvlunkent
kristendom og sand kristendom ikke kan forenes og vil aldrig blive forenet.
Og selv om jeg stopper vil diskutioner og splid fortsætte.

Folk tager heller ikke Jesus seriøst, men sætter dem mange gange op som dem
der vil bestemme. Og så bliver det meget let, lige som i LO hvor man skal
underkaste sig eller også diskermeneres??

> Og her er din selvopfattelse i en nøddeskal. Hvis man afviser dig, så
> afviser man Jesus, fordi der er sammenfald mellem dig og Jesus. O
> hybris!

Mit indlæg handler meget lidt om mig, men om hvordan en hjælp f.eks. kunne
ydes til en der er trængende. For du har vel ikke en løsning der kan hjælpe
de svage til at blive stærke, Kære Rasmus?

Erik L

Luk12v1 Da folk havde samlet sig i tusindtal, så de var ved at træde
hinanden ned, begyndte Jesus at tale, først til sine disciple: »Tag jer i
agt for farisæernes surdej, deres hykleri. v2 Der er intet hemmeligt, som
ikke skal åbenbares, og intet skjult, som ikke skal blive kendt. v3 Derfor:
Hvad I har sagt i mørket, skal blive hørt i lyset, og hvad I inde i kamrene
har hvisket folk i ørerne, skal prædikes ud fra tagene. O hybris!

Fra : kjaer

Dato : 27-03-02 10:20

"Erik Engelbrecht Larsen" >
> [...]
>
> Det kunne let være, at Jesus havde sendt de stærke for at hjælpe de svage og

Der findes ikke stærke og svage kristne. bare kristne, ikke mere. Der er nogen der er meget fremfusene og gør sig selv til
overkristne, med ret til at styre en flok, men dem skal du bare ignorere, de er mere politikere end de er kristne.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-03-02 20:49

"kjaer" <xxxvillykn@xxxgreennet.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
> overkristne, med ret til at styre en flok, men dem skal du bare ignorere,
de er mere politikere end de er kristne.

Det skal du have ret i!