Guppy uden pumpe ?
Fra : Brian Laybourn

Dato : 26-03-02 12:26

Jeg ved godt jeg spørger meget................!

Behøver gyppy-hun at have en pumpe når hun går i yngleakvariet (i ca. 1
uge).

Hvad med platyerne ? (pumpe......)

Brian Laybourn
www.clausborreudafformel1.dk

Farum Nærradio Hits:
1. Peter Belli: Ingen regning
2. Trax: Du er fuld af løgn
3. UB40: Red Red Wine
4. Gasolin: Det bedste til mig og mine venner
5. Johnny Reimer: Sikke en fest
6. Gasolin: Hvad gør vi nu?

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 19:12

Brian Laybourn skrev:

> Behøver gyppy-hun at have en pumpe når hun går i yngleakvariet (i
> ca. 1 uge).

Hvor stort et akvarie og er der planter i?

> Hvad med platyerne ? (pumpe......)

Hvor stort et akvarie og er der planter i?

PS. Se gerne denne side:
<http://usenet.dk/netikette/signatur.html>

Madsen.

Fra : Brian Laybourn

Dato : 26-03-02 22:27

Det er et aldeles tomt (dog med vand) 17 liters....

Fra : Kent Christensen

Dato : 26-03-02 22:59

"Brian Laybourn" <mail77@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:a7qp3d$16ec$1@news.cybercity.dk...
> Det er et aldeles tomt (dog med vand) 17 liters....

.... som et rigtigt yngleakvarium jo normalt er - og så skal
der pumpes.

Normalt er et yngleakvarium jo slet ikke nødvendigt med Guppy, bare
der ikke er andre fiskearter i akvariet og du sørger for mange, gode
skjulesteder til ungerne, men dig om det . Det var jo ikke det, du
spurgte om.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 27-03-02 02:36

Brian Laybourn skrev:

> Det er et aldeles tomt (dog med vand) 17 liters....

Så skal der en lille pumpe eller lufsten i. Lidt overfladebevægelse er
ofte nok. Det kunne jo også være at du droppede nogle hurtigvoksende
planter ned som f.eks. vandpest, og så er en pumpe ikke nødvendig hvis
der blot går en enkelt guppy-hun i et 17 liters i en uge.

Madsen.

Fra : Simon...

Dato : 02-04-02 16:08

> [...]
> planter ned som f.eks. vandpest, og så er en pumpe ikke nødvendig hvis
> der blot går en enkelt guppy-hun i et 17 liters i en uge.

evt. kunne der jo skiftes lidt vand i tide og utide ?
mvh.Simon

Fra : Madsen

Dato : 02-04-02 17:22

Simon... skrev:

> evt. kunne der jo skiftes lidt vand i tide og utide ?

Hvad mener du med i tide og utide? Man kan skifte lidt vand engang
imellem ja, men det behøver ikke nødvendigvis at være i tide og utide
når det drejer sig om en enkelt fisk på 2-3 cm. i et 17 liters akvarie.
Da jeg startede som akvarist brugte jeg 3-liters plastbøtter fra en
slikbutik til at have guppyer i. Et par vandpest eller tre ned i baljen
så gik det fint uden pumpe.

Madsen.