For meget ASP og for lidt viden
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 26-03-02 11:46

Okei...jeg fik en ide til at lave en side og oppe i hovedet tænkte jeg en
del omkring opbygningen for at siden kunne lykkedes og glide så leget og
dynamisk som muligt (man plejer at sige at alt kan lade sig gøre men når det
drejer som om hjemmesider bliver man nok nødt til at gradbøje den påstand)

Siden ligger på www.svendborgungdomsraad.dk?cmd=new (og er absolut ikke
færdig endnu)

Mit problem er at siderne ikke opdateres. Jeg har lagt alle menuernes link
ud men det er kun to af dem der virker (bevidst i og med at jeg ikke gider
sidde og lave det hele for derefter at finde ud af at det ikke virker -
derfor små skridt ad gangen). Linksne ligger i første hovedmenu "om os" og
er henholdsvis "hvem er vi?" og "vedtægter".
Hvis man daffer tilstrækkelig mange gange (2 til 3 gannge) gennem disse
menuer opdatere siden ikke mere.

OPLYSNINGER:
Menusiden er lavet med en IFrame der henviser til en side der hedder
"centerIFrame.asp". Den side indeholder en Server.Execute som ekskvetere en
Session fra forrige side i og med at IFrame ikke kan klare parametre
(?dims=snask - fx) - hvilket er grunden til Sessionen. Måske også lidt på
grund af at siden centerIFrame.asp indeholder CSS, tekstformatering,
baggrundsfarve mm hvilket gør at jeg kan importere en rå tekstfil uden
problemer =)

Det lyder umiddelbart lidt kringlet men virker i teorien (og i praksis -
bare ikke efter 3 klik frem og tilbage). Jeg har været inde og kigge på om
det, af underlige årsager, skulle være SessionID'et der ændres men det lader
ikke til at være tilfældet.
Jeg har også leget med at Remove Sessions men det virkede absolut heller
ikke
Jeg er villig til at sende hele siden med indhold (Flash mm) så længe der
bare kommer en løsning.

Hilsen fra Peter

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 27-03-02 11:08

> Hvis man daffer tilstrækkelig mange gange (2 til 3 gannge) gennem disse
> menuer opdatere siden ikke mere.

Det kunne lyde som om browseren lægger siderne i cache og ikke henter dem på
ny fra serveren. Det kan undgås med sætninger som:

response.expires = -180 'Siden udløb for 180 minutter siden
response.expiresabsolute = dateadd("d",-1, date) 'Siden udløb i går
response.cachecontrol = "no-cache"> 'Siden skal ikke cache's

>Den side indeholder en Server.Execute som ekskvetere en
> Session fra forrige side i og med at IFrame ikke kan klare parametre
> (?dims=snask - fx) - hvilket er grunden til Sessionen.

? En session starter ved brugerens første kontakt med serveren og slutter
først ved timeout eller med metoden session.abandon. Serveren holder selv
styr på, at sessionen 'kommer med' fra side til side. Angående iframe, så
kan jeg godt overføre parametere med en querystring...

Kim

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 27-03-02 15:57

"Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> wrote in message

> [...]

> styr på, at sessionen 'kommer med' fra side til side. Angående iframe, så
> kan jeg godt overføre parametere med en querystring...

Den måde jeg har brugt Sessions på før har altid virket. Noget med at putte
noget data ind i en variabel specielt fordi Server.Execute ikke tager imod
variabler.
Hmmm...men der er et system i fejlen:
Vi opdeler fx hovedmenu 2 (aktiviteter) i dens undermenuer og kalder dem 1
(mærkesager), 2 (næste møde) og 3 (sidste referat)

Hvis man først klikker på 1 (mærkesager) derefter 2 og 3 og hopper videre
igennem den næste hovedmenu fx så sker der ingen fejl...klikke du dig så
tilbage til fx 2 (næste møde) så viser den den forrige menu du kome fra.
Dvs. så længe det er nye menuer der åbnes sker der ingen fejl men åbner du
en gammel menu vises den forrige.
Hvorfor det ?
Hilsen fra Peter

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 27-03-02 16:35

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> wrote in message

> "Kim Bach Petersen" <kim@kensho.dk> wrote in message

> på

hehe - har rettet fejlen. Den der ASP med No-Cache virker fint =) Tak for
det
Hilsen fra Peter