SCSI emulering og SCSI kort samtidig?
Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 26-03-02 11:07

Er der en konflikt mellem at have SCSI emulering (til ATAPI CD-writer)
og et SCSI-kort samtidig?

Jeg har længe køre med emuleringen, men nu prøver jeg at tilføje en
Mustek scanner (600 something) med tilhørende SCSI-kort.

Kortet bliver ikke accepteret ved modprobe. Det kan selvfølgelig være
en IRQ-konflikt eller lign., men jeg ville lige checke om der er nogen
tricks jeg skal huske.

Jeg kører stadig med en gl. Slackware, kernel er 2.2.6 (!).

Har installeret sane fra source. README.linux (SVJH) siger at netop dette
SCSI-kort kan drille.

--
mdc at manbw dk - MAN B&W Diesel A/S, Copenhagen
www.manbw.dk - Electronics & software dept.

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-03-02 11:12

mdc@_manbw.dk (Mogens Dybæk Christensen) writes:

> Er der en konflikt mellem at have SCSI emulering (til ATAPI CD-writer)
> og et SCSI-kort samtidig?

Ingen problemer her godt nok med en 2.4-kerne.

> Har installeret sane fra source. README.linux (SVJH) siger at netop dette
> SCSI-kort kan drille.

Virker det hvis du slår scsi-emuleringen fra? Ellers så har
README.linux nok ret i at det er scsi-kortet og ikke andre mystiske
omstændigheder.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : frank damgaard

Dato : 28-03-02 01:03

Mogens Dybæk Christensen <mdc@_manbw.dk> wrote:

> Er der en konflikt mellem at have SCSI emulering (til ATAPI CD-writer)
> og et SCSI-kort samtidig?

normalt ikke.

> [...]

> Kortet bliver ikke accepteret ved modprobe. Det kan selvfølgelig være
> en IRQ-konflikt eller lign., men jeg ville lige checke om der er nogen

Hvad er det for et SCSI kort?
Har selv en gammel Mustek SCSI scanner med et NCR5380 kort uden IRQ!
Har fungeret siden 1995 på linux, men fik det aldrig til
at virke stabilt med win95 selvom der kun var drivere med til windows ;)
Det var dog nogle parametre til scsi-driveren for at det skulle virke,
og de var lidt spøjse .

> Jeg kører stadig med en gl. Slackware, kernel er 2.2.6 (!).

Måske du skulle opgradere til seneste 2.2.xx kerne ?

> Har installeret sane fra source. README.linux (SVJH) siger at netop dette
> SCSI-kort kan drille.

Så kan en nyere kerne/driver nogen gange hjælpe.

--
Frank Damgaard |

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 02-04-02 09:15

Tak for kommentarerne, det er et DTC-kort så vidt jeg husker. (Er ikke
ved maskinen lige nu.) Der står i en README til driveren, at udvikleren
har haft problemer med DMA, og at man derfor ikke skal forvente meget.
sane-teamet råder til at prøve et kort der er bedre understøttet.

Jeg giver det nok et forsøg igen, ellers må jeg kikke efter et andet kort.