mp3 afspiller til linux
Fra : Niels-Jakob

Dato : 26-03-02 03:29

Jeg er helt ny i linuxverdenen! Er der nogen der kender en god mp3player
til linux?
En anden ting, jeg har downloadet realplayer til linux, men jeg kan ikke
få det til at virke med dr's skumkanaler, nogen der kan hjælpe?

vh
Niels

Fra : Martin

Dato : 25-03-02 21:31

"Niels-Jakob" <krogagre@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er helt ny i linuxverdenen! Er der nogen der kender en god mp3player
> til linux?
Jeps, der er XMMS som ligner winamp, bruger den selv og den virker perfekt
:)

Mvh
Martin

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-03-02 21:31

Niels-Jakob wrote:

> Jeg er helt ny i linuxverdenen! Er der nogen der kender en god mp3player
> til linux?

xmms og mpg321 til hhv. X og konsol.

Rasmus

if (!strcmp(getenv(EDITOR), "vi") {karma++};

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 25-03-02 22:08

I mange af de forskellige distributioner, høre der en allerede installeret
mp3 afspiller.

Jeg går udfra du har installeret Red Hat ( mange nye bruger denne )

her hedder den freeamp, som er en ganske god kopi af winamp, den virker
ganske fint!
--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 25-03-02 21:51

Den Mon, 25 Mar 2002 21:29:18 -0500 skrev Niels-Jakob:
> [...]
>En anden ting, jeg har downloadet realplayer til linux, men jeg kan ikke
>få det til at virke med dr's skumkanaler, nogen der kan hjælpe?

"skumkanaler"? Hvis det er deres radio-lanaler, så kræver det iflg.
www.dr.dk at man har Windows Media Player.

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 25-03-02 22:17

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

> "skumkanaler"? Hvis det er deres radio-lanaler, så kræver det iflg.
> www.dr.dk at man har Windows Media Player.

der er skam også et realplayer-link, men jeg tror deres server er nede, for her
virker det heller ikke lige i øjeblikket

prøv igen i morgen.

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 25-03-02 23:14

Lasse Munck Rasmussen wrote:

<snip>

> der er skam også et realplayer-link, men jeg tror deres server
> er nede, for her virker det heller ikke lige i øjeblikket
<snip>

http://www.dr.dk/nav/netplayer/

- hvor ser du realplayer-linket ?

Sagen er jo netop den at DR er gået over til kun at tilbyde radio
til windowsbrugere.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 26-03-02 00:49

On Mon, 25 Mar 2002 23:13:57 +0100, Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> Sagen er jo netop den at DR er gået over til kun at tilbyde radio til
> windowsbrugere.

Som så mange andre :/

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Kent Friis

Dato : 26-03-02 01:30

Den Tue, 26 Mar 2002 00:49:02 +0100 skrev Bo Simonsen:

>Som så mange andre :/

Men i modsætning til så mange andre, er vi andre faktisk med til at
betale for at DR favoriserer Win-brugere.

Mvh
Kent

Fra : Henrik Jensen

Dato : 26-03-02 11:00

Jeg sidder og hører Skum med RealPlayer lige nu. Så det kan lade sig gøre.
Klik på "om netradio" i øverste venstre hjørne
(http://www.dr.dk/nav/netplayer?venstre=true). Der er links til RealPlayer
streams.

Mvh. Henrik

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 26-03-02 17:53

Henrik Jensen wrote:

> Jeg sidder og hører Skum med RealPlayer lige nu. Så det kan lade sig
> gøre. Klik på "om netradio" i øverste venstre hjørne
> [...]
Mystisk, den side havde links til *.ram filerne før i tiden. Jeg skal
da vist lige have lavet en backup af $HOME/.RealNetworks_RealPlayer_60

Linksene virker nemlig stadig.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 28-03-02 03:26

On Tue, 26 Mar 2002 01:30:28 +0100, Kent Friis wrote:

> Men i modsætning til så mange andre, er vi andre faktisk med til at
> betale for at DR favoriserer Win-brugere.

Uhm.. interessant, har jeg ikke tænkt over før.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Lars Munch

Dato : 26-03-02 08:19

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.dr.dk/nav/netplayer/
>
> - hvor ser du realplayer-linket ?
>
> Sagen er jo netop den at DR er gået over til kun at tilbyde radio til

mplayer kan godt afspille asx streamen.

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 26-03-02 18:04

> [...]
>
> http://www.dr.dk/nav/netplayer/
>
> - hvor ser du realplayer-linket ?
>
> Sagen er jo netop den at DR er gået over til kun at tilbyde radio

Selvom de har fjernet linksene, kan man rent faktisk stadig streame
Real Audio. Jeg véd selvfølgelig ikke hvor længe det varer ved ...

Jeg har lagt de relevante adresser på: http://jeppesn.dk/DR/
God fornøjelse med lytningen.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-03-02 18:24

Jeppe> Selvom de har fjernet linksene, kan man rent faktisk stadig
Jeppe> streame Real Audio. Jeg véd selvfølgelig ikke hvor længe det
Jeppe> varer ved ...

Øhmm... jeg kan ikke helt forstå hvor I har fået den ide henne...

Snippet fra http://www.dr.dk/p3/lyt.htm

Hvis du af en eller anden grund ikke kan bruge vores netplayer, kan du
?bne P3s stream direkte:

Real Player

Windows Media Player

Og klikker man på Real Player linket, så starter den realplayer op og
streamer... virker fint.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Kent Friis

Dato : 26-03-02 18:41

Den 26 Mar 2002 18:23:42 +0100 skrev Thomas Rasmussen:

> [...]
>
>Snippet fra http://www.dr.dk/p3/lyt.htm
>
>Hvis du af en eller anden grund ikke kan bruge vores netplayer, kan du

Den har de gemt godt. Jeg var faktisk ved at lede efter en mulighed
i sidste uge, og jeg endte med at sende dem en mail. De har ikke svaret
endnu (udover den der "vi har modtaget din mail, og vil svare snarest"
standardmail).

Mvh
Kent

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-03-02 19:13

Kent> Den har de gemt godt. Jeg var faktisk ved at lede efter en
Kent> mulighed i sidste uge, og jeg endte med at sende dem en
Kent> mail. De har ikke svaret endnu (udover den der "vi har modtaget
Kent> din mail, og vil svare snarest" standardmail).

Næh... jeg ved godt at de plejer at have gemt den godt, men de har
langt om længe smidt den på igen. Jeg havde også haft skrevet til dem,
og der fik jeg et link direkte til deres .ram fil... Men nu prøvede
jeg bare at indtaste:

http://www.dr.dk/p3

Tryk på "netradio" linket øverst, og vupti, linket står i venstre side
ca. halvvejs nede af siden... Ikke noget hokus pokus.

/Thomas

Fra : Kent Friis

Dato : 26-03-02 20:23

Den 26 Mar 2002 19:12:40 +0100 skrev Thomas Rasmussen:

> [...]
>
>Tryk på "netradio" linket øverst, og vupti, linket står i venstre side
>ca. halvvejs nede af siden... Ikke noget hokus pokus.

Well, jeg var ikke inde på /p3, kun på www.dr.dk, og der kunne jeg ikke
finde andre links end dem med "du kan gratis downloade WMP" - hvilket
forøvrigt ikke er helt korrekt, hvis man læser EULA'en. WMP er nemlig
ikke gratis at bruge, MS kræver at man betaler for windows, før man må
bruge Media Player.

Mvh
Kent

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-03-02 20:39

Kent> Well, jeg var ikke inde på /p3, kun på www.dr.dk, og der kunne
Kent> jeg ikke finde andre links end dem med "du kan gratis downloade
Kent> WMP" - hvilket forøvrigt ikke er helt korrekt, hvis man læser
Kent> EULA'en. WMP er nemlig ikke gratis at bruge, MS kræver at man
Kent> betaler for windows, før man må bruge Media Player.

OK, det er bare totalt skod af DR at de ikke selv kan finde ud af at
linke fra deres forside til forsiden for P3... Jeg har altid været
vant til at pege direkte ind på P3's hjemmeside, og der har de nemlig
lavet det lidt fornuftigt... gad vide om det er forskellige
webdesignere der sidder på forskellige dele af homepagen... De skulle
hvert fald have nogle gevalidge spank for det.

/Thomas

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 26-03-02 23:35

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Real Player
>
> Windows Media Player
>
> Og klikker man på Real Player linket, så starter den realplayer op og

Okay, jeg plejede at bruge siden http://www.dr.dk/nav/netplayer/ .
Dér var der førhen også nogle links til Real Player, men dem har de
nu fjernet. Det er derfor jeg havde mistanke om at de ville fjerne
Real Player-radio. På den anden side bruger de stadig Real Player til
fjernsynsudsendelser.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Canner

Dato : 27-03-02 18:48

Hvem har snakket dr netplayer? SKUM-kanaler -> www.dr.dk/skum ;)

> - hvor ser du realplayer-linket ?
>
> Sagen er jo netop den at DR er gået over til kun at tilbyde radio
> til windowsbrugere.
>
> --
> MVH/Thomas A. Frederiksen
> Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
> http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.
> .dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

/Canner - Frederik Kirkeskov Nielsen
www.canner.dk - canner@canner.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-03-02 00:28

On 26 Mar 2002 20:39:00 +0100, Thomas Rasmussen wrote:

> gad vide om det er forskellige webdesignere der sidder på
> forskellige dele af homepagen...

Jeg synes jeg læste for nyligt at det netop er forskellige
HTML-snedkere der laver hver enkel del; og at de vil gå over til et
mere struktureret system engang i den nærere fremtid...

Mvh.

--
"Super heroes wear snow pants?" Adam Sjøgren
"When there's snow out, they do!" spamtrap@koldfront.dk

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 26-03-02 02:12

Niels-Jakob wrote:

> Jeg er helt ny i linuxverdenen! Er der nogen der kender en god mp3player
> til linux?

Som andre skriver: Prøv at skrive 'xmms' i et terminalvindue.

> En anden ting, jeg har downloadet realplayer til linux, men jeg kan ikke
> få det til at virke med dr's skumkanaler, nogen der kan hjælpe?

Jeg er bange for at DR er ved at opgive Real Audio på deres radio-
kanaler. Men foreløbig virker det endnu hvis du åbner Realplayer og
indlæser én af de seks filer jeg vedlægger dette indlæg.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)