Opløsning på Dell 4100
Fra : Casper Mønster

Dato : 24-03-02 22:06

Hvad er best

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)

eller

14.1" TFT XGA (1024x768)

/Casper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 22:13

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> wrote in message
news:bbrn8.16467$ZI6.684389@news000.worldonline.dk...
> Hvad er best
>
> 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)

Hvad tror du selv? det er SXGA´en selvfølgelig

Fra : Erik G Christensen

Dato : 24-03-02 22:45

"Casper Mønster" wrote:

> Hvad er best
>
> 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)
>
> eller
>
> 14.1" TFT XGA (1024x768)

Det afhænger helt af øjnene, der skal se på det.

XGA på 14.1" overstiger mit arbejdssyn, og det bliver
elendigt, hvis opløsningen nedsættes til fx 800*600.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 25-03-02 02:30

Casper Mønster skrev:

> Hvad er best
>
> 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)
>
> eller
>
> 14.1" TFT XGA (1024x768)

1400*1050 er bedst, men så kommer spørgsmålet om det ikke bliver for
småt på en 14" skærm, jeg vil nok holde mig til 1024*768, da en TFT
skærm kun er pæn i den opløsning som den er skabt til.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Peter T.

Dato : 25-03-02 10:38

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> wrote in

> Hvad er best
>
> 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)
>
> eller
>
> 14.1" TFT XGA (1024x768)

Det afhænger fuldstændigt af dine øjne og hvor meget du skal bruge den.
Hvis du har mulighed, så tag et prøvetjek på en bærbar med mulighed for
SXGA. Personligt vil jeg nok gå op i en Dell 8200 med en 15" tft skærm til
SXGA, men det er individuelt fra person til person.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 25-03-02 18:20

Hej

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050) og 125% skriftstørrelse i Windows. Giver dig
dejlig meget plads på skrivebordet og ca. samme skriftstørrelse som
1024x768. Kører selv med det på min Dell 4100.

Mvh. Ulrich

--
Ulrich Sørensen
Brandevej 10, 10