Spam hvordan???
Fra : Schultz Consult [Ren~

Dato : 24-03-02 14:16

Hej NG,

Jeg har gennem mange år oplevet mange underligt spam mails og ligende, men
det her undre mig en del...

Jeg har lige installeret en ny mail server med et ny registreret domæne...
Det første der sker efter den har kørt i ca 2 uger er at der komme spam mail
ind på en e-mail adresse som KUN er kendt af mig, hvordan kan det lade sig
gøre???

Det er en qmail server som er sat til at afvise alt som ikke lige bliver
sendt til lige nøjagtigt den e-mail adresse...

SPAM mailen kommer fra fund@74.ru
Vi får også en hel del fra kimo.com.tw og mange andre servere i com.tw
området...

--
Med venlig hilsen / Best Regards
René Madsen --- rene@schultzconsult.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-03-02 23:50

On Sun, 24 Mar 2002 14:15:45 +0100, "Schultz Consult [René
Madsen]" <rene@schultzconsult.dk> wrote:

> [...]
> ind på en e-mail adresse som KUN er kendt af mig, hvordan kan det lade sig

Spammerne følger med i, hvilke domæner der registreres, checker
Whois for email-adresser, sender til en række standardadresser
(webmaster, postmaster, root etc), og benytter tilsyneladende
også at sende til tilfældige adresser.

> SPAM mailen kommer fra fund@74.ru

Det er i bedste fald, hvad der står i From, men ikke nødvendigvis
en rigtig afsender. Hvem den faktisk kommer fra, kan du blive
klogere på, ved at se på mailens header.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Hejberg

Dato : 27-03-02 21:43

Og en god ting at gører er at når du sender brev her kan du lave om på din
mail
f.eks : rene@XXXschltzconsult.dk

her kan du se forskælden men det kan robotmail server ikke de scanner kun
news grupper
for mail.
men du skal husk at skrive, i din brev at man skal fjerne XXX i e-mail

hilsen hejberg

PS. fjern XXX i e-mail

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-03-02 22:48