DHCP kernelunderstøttelse
Fra : Christian Viller Han~

Dato : 24-03-02 10:10

Hej NG

Jeg er ved at lege lidt med tynde klienter i Linux - meget spændende og
udfordrende. Det meste er faktisk ved at være oppe at køre, men jeg får
nogle fejlmeddelelser under opstart og ved nedlukning. Jeg har lavet en
kernel med DHCP understøttelse, det virker meget fint, men dhcp-client
lavede noget bøvl opstarten, så jeg slettede det... Nu virker det, men der
kommer en meddelelse at network ikke kan finde nogen dhcpklient. Netværket
kører fint, for jeg kører NFS-root i rw tilstand.
Spørgsmålet: Skal man have en DHCP klient, når det er kompileret i kernel?

PS: Hvis der er andre der leger med tynde klienter(diskless, XDMCP, NFS,
etherboot), så mangler jeg nogen at diskutere erfaringer med.

Hilsen Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-03-02 10:53

"Christian Viller Hansen" <chrvh@mail.tele.dk> writes:

> PS: Hvis der er andre der leger med tynde klienter(diskless, XDMCP, NFS,
> etherboot), så mangler jeg nogen at diskutere erfaringer med.

Med hensyn til XDMCP saa skal serveren der kontaktes udtrykkeligt have
at vide at den skal acceptere alle de oenskede klienter. Ellers sker
der ikke ret meget.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Joakim Recht

Dato : 24-03-02 17:34

> [...]

> kører fint, for jeg kører NFS-root i rw tilstand.
> Spørgsmålet: Skal man have en DHCP klient, når det er kompileret i kernel?

ja

> PS: Hvis der er andre der leger med tynde klienter(diskless, XDMCP, NFS,
> etherboot), så mangler jeg nogen at diskutere erfaringer med.

jeg har lavet noget på http://www.braindump.dk/dk/wiki/?wikipage=RemoteBoot

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt