Bortrykkelsen
Fra : Ole Madsen

Dato : 23-03-02 20:33

Hvor mener i at det er, og hvorfor mener i som i gør?

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

--
\ \\ // /
( @ @ )

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 24-03-02 00:25

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mener i at det er,

På Olibjerget

>og hvorfor mener i som i gør?

Godt spørgsmål,

Erik

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-03-02 08:43

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> På Olibjerget

> Godt spørgsmål,

Før trængselen, midt i, eller efter

Ole

Fra : MartiN

Dato : 25-03-02 05:40

Hvor mener hvem hvad er...

Og hvorfor mener hvem det?

Ja, hvordan får vi nu den
tråd rykket ind igen?

--
Mvh, pmn.

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-03-02 09:04

"MartiN" <dangold@mail.dk> wrote in message

> Hvor mener hvem hvad er...
>
> Og hvorfor mener hvem det?
>
> Ja, hvordan får vi nu den
> tråd rykket ind igen?

Er i pre, mid, eller post tribulation, hvornår mener i at bortrykkelsen skal
ske, og hvorfor mener i som i gør?

Ole

Fra : MartiN

Dato : 27-03-02 00:24

On Mon, 25 Mar 2002 09:03, Ole Madsen wrote:

>"Er i pre, mid, eller post tribulation, hvornår mener I
> at bortrykkelsen skal ske, og hvorfor"...

Nu kan jeg jo ikke tale for dem, der
i subj: "Mattt.24,40-41" (A.F.) åbenbart
er nået frem til en anden konklusion.
Min egen henvisning til *Johs.Åb.12-17
vil jeg dog indtil videre holde fast ved...
Og hvorfor så dét?

'Kvinden, der fødte drengebarnet'
kan jeg ikke, på grundlag af *nævnte afsnit,
få til at være andre end "Jomfru Maria";
dvs. modtageren af Helligåndens gave
til menneskeheden: Jesus Kristus.

Hvad angår kvindens identitet kan
også refereres til Johs.Åb.12,4-6 -hvilket
såvidt jeg ser det ganske klart belyser
situationen omkring Jesu fødsel, hvor alle
andre spæbørn af hankøn jo blev aflivet.

--Jomfru Maria i anførselstegn fordi
jeg mener, at 'kvinden' her står som et
symbolsk udtryk for den sande menighed,
mht. hvilket vi andetssteds (subj: Jesu Legeme")
har taget op og som -efter min vurdering- ikke
kan stedfæstes, bl.a. pga. min opfattelse
vedr. "Guds rige er inden i / iblandt jer:

(Tilsyneladende ligger det lidt tungt med at
vinde gehør for mit synspunket desangående),
der i korte træk går ud på flg: Indtryk af Himmeriget
får man ikke mindst fra mange profeters beretninger,
som jo næppe kan siges at 'have haft det iblandt sig'
-men vel snarere netop 'i sig'- da modtagelsen af de
respektive budskaber fandt sted.

Ja, jeg vi gå så vidt som til at sige: Det er endog
en *meget* væsentlig skelnen og -efter al sandsynlighed-
et skæbnesvangert valg, man i dette spørgsmål træffer...

I Johs.Åb.12,15 står der: "Og slangen spyede vand
som en flod ud af sin mund after kvinden...(><)... men
Jorden (altså gudinden) kom kvinden til hjælp, åbnede
sin mund og opslugte floden"...

I v.16 siges det efter mit skøn, at andre af 'den gode
slægt' -spredt rundt om i verden- bliver efterstæbt
af 'den store, ildrøde drage' med syv bekronede
hoveder og ti horn -hvad man så end vil kunne
få der ud af!

Ps: Det skal tilstås, at jeg ikke fatter hvad
sprog 'tribulation' hidrører fra -endsige hvad
menes dermed...

--
Mvh, pmn.

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-03-02 01:53

> [...]
>
> 'Kvinden, der fødte drengebarnet'
> kan jeg ikke, på grundlag af *nævnte afsnit,
> få til at være andre end "Jomfru Maria";

Har du prøvet at læse kvinden som Israel?

Du må tænke på at menigheden ikke er nævnt efter kap 4

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-03-02 08:13

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Har du prøvet at læse kvinden som Israel?

Det er jo nok bedre at læse "Abrahams sande børn", - med henblik på
hvordan Bibelen betegner en "sand israelit"!

> Du må tænke på at menigheden ikke er nævnt efter kap 4

Den tolkning holder vist nok langt fra vand i regntiden!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-03-02 09:53

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan Bibelen betegner en "sand israelit"!

> Den tolkning holder vist nok langt fra vand i regntiden!

Hvorfor det?

Ole

Fra : MartiN

Dato : 27-03-02 13:23

On Wed, 27 Mar 2002 09:53, Ole Madsen wrote...

ref. O.M:
> [...]
'Israel' er såvidt jeg ved næmest pseudonym for Jakob
og dermed -som jeg var inde på i subj. "Jøder for Vorherre"-
netop en betegnelse for udartelsen af den splittelse, der kan
føres tilbage -om ikke længere, så- til Abrahams to sønner.

Det er helt afgørende i denne sag at bemærke sig den
omtale af hin jødernes konge, der op igennem tiden kommer
for dagen via profeterene. Går vi fejl af denne 'detalje' kan det
næppe undgås at let rode sig ud i langt værre problemer...

ref. O.M:

Ja, men det er ligesom en logisk følge af den måde, vi her
må famle os frem på! At opnå det samlede billede sker kun
ved en gennemgribende forvandling af vort sanseberedskab,
hvilket uden tvivl indebærer en evne til i noget højere grad
at kunne 'læse mellem linierne'.

>"Hvorfor det?"

Jeg skal undlade at forsøge mig med et svar på, hvad
A.F. lige bestemt hentyder til med sit billedsprog her.
Men ellers mener jeg, det er godt du spørger til når
noget virker generende uklart: Det er vejen frem!

Så hold endelig stand til tågen er lettet og find ikke
på alt mulig andet i mellemtiden. For pludselig er der
måske ingen til at lede én på sporet, har man travlt
med helt andre ting...

--
Mvh, pmn.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-04-02 11:25

> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> Hvorfor det?

Bl.a. fordi Åbenbaringsbogen er skrevet til menigheden ("og send den
til de 7 menigheder", Åb. 1, 11), der bekendt ikke var jødiske
menigheder. Menigheden er omtalt hele vejen igennem Åbenbaringsbogen,
og ikke kun i de 4 første kapitler.

Fra : Mr. D

Dato : 27-03-02 21:50

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7rrcm$1c7$1@egon.worldonline.dk...

> Den tolkning holder vist nok langt fra vand i regntiden!

Du har måske en forklaring på, hvorfor menigheden ikke er nævnt fra kapitel
fire og helt indtil enden af Åbenbaringen?

Mr. D

Simon Griis