Hund og barn...
Fra : Martinix DK

Dato : 21-03-02 16:36

Vi har en sød dreng på snart 4 år og han er hunderæd for dyr men især hunde.
Han har så vidt jeg ved aldrig blevet bidt eller lign. af en hund. Hvis han
så meget som ser en hund på flere meters afstand skal han op. han er også
bange for andre dyr( katte, heste,køer etc..)Mig og min mand har nu snakket
om vi skulle få en lille hund for at vænne ham til dyr. Vi har det meget
svært når vi er hos familien som både har hund og kat da han konstant skal
sikre sig hvor dyret er. med andre ord så slapper han ikke af. Hvad mener I?
Skal vi anskaffe hund?

Hilsen Karina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-02 16:58

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> sikre sig hvor dyret er. med andre ord så slapper han ikke af. Hvad mener

hej karina....

personligt synes jeg ikke i bør anskaffe jer en hund på det grundlag......
hvad med at høre familien om i må låne hunden en uges tid... og prøve at
lade jeres søn være en del af den daglige rutine omkring hunden i stedet?
eller passe et par kattekillinger for en bekendt...... eller tage på
husdyrmarked nu hvor sommeren kommer... der er et hav af muligheder for at
vænne jeres søn til at dyr er i hans nærhed....
hvis i introducerer et dyr i jeres hjem skal i sørge for at jeres søn har et
fristed... et sted hvor dyret ikke kommer.... det er vigtigt at han ved han
kan være "fredet"

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-03-02 17:06

Hej

Nej, jeg synes afgjort ikke at I skal anskaffe jer en hund af den grund.
En hund er et stort ansvar, den kræver megen tid og opmærksomhed, vel at
mærke i de næste 10 eller 15 år. Alt for mange hunde bliver aflivet
fordi deres ejere ikke forstår hvilket ansvar det er at skulle træne,
lege, lufte osv, det gæder også små hunde, og som I er afhængige i
forbindelse med ferier, weekender m.m. Hvis I til gengæld mener at I
skal anskaffe jer en hund fordi hele familien ønsker det og fordi I er
interesserede i hunde er det en helt anden sag. Men det er uansvarligt
at anskaffe et dyr med det ene formål at løse et problem som helt
sikkert kan løses på andre måder. Prøv at kigge i tråden "Børn med
dyreangst". Du må undskylde dette lidt "sure opstød", men det er
virkelig noget der gør mig ked af det at vide, at 40.000 hunde aflives
hvert eneste år uden anden grund end, at folk ikke vidste hvad de gik
ind til. De allerfleste af disse hunde er under et år gamle. Tænk jer
godt om før I træffer denne beslutning som vil få indflydelse på jeres
hverdag de næste mange år.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Martinix DK

Dato : 25-03-02 12:55

Hej.

jeg ville aldrig anskaffe en hund hvis jeg ikke mente det var til gavn for
hele familien. Min mand er også glade for hunde og jeg ved godt dem der
afliver dem fordi de ikke kan overskue arbejdet med dem og de mennesker
afskyr jeg og jeg hører bestemt ikke til den slags.

Jeg tror nu hellere at vi vil se tiden an og tage på nogle dyre markeder og
så vente med selv at anskaffe noget.

karina

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-03-02 15:54

Hej igen!

Det lyder da betryggende. Mit indlæg var nu heller ikke så meget et
angreb på jer, som det var et udslag af frustration over hvor mange der
anskaffer et dyr af de samme grunde som de anskaffer en hvilkensomhelst
anden ting. Min mand var skrækslagen for hunde da han var barn, der blev
anskaffet en lille hund, men det løste ikke problemet med andre hunde.
Jeg håber at I får løst problemet hen ad vejen og at I får mulighed for
at holde dyr når problemet er løst.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Jie

Dato : 22-03-02 00:52

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Han har så vidt jeg ved aldrig blevet bidt eller lign. af en hund.

Hmm...burde man ikke vide, om ens barn er blevet bidt eller lign. ? :)

Mig og min mand har nu snakket
> om vi skulle få en lille hund for at vænne ham til dyr.

Nok ikke en smart idé - en hund burde ikke anskaffes som "prøveklud".
Det vil hverken komme barnet eller for den sags skyld hunden tilgode.

Har i overvejet, at låne nogen dyrebøger, og på den måde lære ham om de
forskellige dyr?
Eller tage ham med i en Zoo og lign.

/Jie

Fra : Martinix DK

Dato : 25-03-02 12:59

Hej.
Du får ikke alt at vide i børnehaven især ikke hvis der er travlt og de er
underbemandede, så derfor kan du risikere at vigtige ting går dig forbi(
pisse irriterende). Dog håber jeg det ikke for så er den en vis mor der
bliver stiktosset.

Låne dyrebøger har jeg gjort men de er jo ikke farlige og desværre har vi
ikke noget zoo på min ø, men det er da værd at overveje. Og til sidst ville
jeg aldrig anskaffe en hund som prøveklud men som en del af familien.

Karina

Fra : Jie

Dato : 25-03-02 14:43

> [...]
> underbemandede, så derfor kan du risikere at vigtige ting går dig forbi(

Så ganske enig! :)

>og desværre har vi ikke noget zoo på min ø, men det er >da værd at
overveje.

Hvad med en bondegårds-tur? Der er jo en massere forskellige dyr. Der er
sikkert en rar bonde i nærheden af, hvor i bor :))

Held og lykke med det hele :)

/Jie

Fra : Anne Lindholm Nielse~

Dato : 22-03-02 14:25

Hej Karina

Hvad er det en slags hunde, som din familie har? Er det store hunde
eller små hunde? Min egen datter på snart 3 er nemlig utryg ved store
hunde, men mine forældres lille terrie elsker hun over alt på jorden.
Samtidig er hun meget forsigtig, men dog ikke bange, for katte, hvilket
jo faktisk er meget fornuftigt!

Personligt ville jeg ikke anskaffe mig en hund for at lære mit barn at
blive tryg ved dyr. Så hellere forsøge at lære ham at omgås andres dyr,
som ikke er en personlig trussel i hans hverdag.

Hvad med at tage ham med ind i en dyrehandel, hvor der er masser af SMÅ
dyr og se hvordan han har det med det?

hilsen Anne

Fra : Martinix DK

Dato : 25-03-02 13:01

Hej
Hunden var lille da han så den første gang og prøvede faktisk at klappe den
men nu er den vokset ( på str. med en beagle) og han vil ikke i nærheden af
den. Men jeg vil nu prøve det du sagde med en dyrehandel for at se om bare
små dyr kan hjælpe lidt.

Karina