Er dette et godt valg/sammensætning? (hast~
Fra : christiansbro

Dato : 21-03-02 01:05

Jeg har lige brug for NG´ens råd og vejledning.

Passer disse 4 enheder godt sammen eller skal der ændres på noget?

Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz)
Zalman CNPS5100 CU cpu-køler, Sokkel A/462/P4/423
Soyo SY-K7V Dragon plus
512 Kingston 512MB DDR-SDram 184pins

vh

Fra : Martin K

Dato : 21-03-02 09:28

Personligt ville jeg nok vælge en Silent Viking fra Thermal Take som
CPU-køler.... Mener godt den kan være på dit mobo, men er dog ikke 100%
sikker... andre?

--
Martin K

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-03-02 12:50

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> du skrev:
> Personligt ville jeg nok vælge en Silent Viking fra Thermal Take som
> CPU-køler.... Mener godt den kan være på dit mobo, men er dog ikke 100%
> sikker... andre?

Det kan den vist godt, men der er et andet problem med den
kombination af køler/bundkort.
Nedenstående et sakset fra www.shg.dk

"1. Soyo SY-K7V Dragon Plus:

På dette bundkort har Soyo sat en grænse for køler
omdrejningerne på 3500 RPM. Husk at Silent Viking kører
med 2000-2200 omdrejninger! Hvis Silent Viking køleren er
tilsluttet CPU FAN 1, vil bundkortet komme med en række bip
lyde, for at indikerer at der ikke er tilsluttet nogen
køler, eller at den ikke fungerer. Derfor, kontroller at
køleren kører, og hvis den gør det, virker køleren jo korrekt.
Sæt derfor køleren på CPU FAN 2, samtidigt skal der sættes
en kabinetkøler eller CPU køler på CPU FAN 1, for at
bundkortet registrerer køleren, og kan herefter boote up.
Herefter skal man ind i bios'en og slå denne funktion fra.
Efter dette er indstillet i bios, kan Silent Viking køleren
sættes tilbage på CPU FAN 1, og bundkortet vil ikke længere
komme med disse bip lyde."

/Jakob

Fra : christiansbro

Dato : 21-03-02 18:04

> På dette bundkort har Soyo sat en grænse for køler
> omdrejningerne på 3500 RPM. Husk at Silent Viking kører
> med 2000-2200 omdrejninger!

Netop derfor (læste det samme) har jeg valgt en anden køler, men spm var om
de 4 valg tilsammen er godt?

Fra : christiansbro

Dato : 21-03-02 18:03

> Personligt ville jeg nok vælge en Silent Viking fra Thermal Take som
> CPU-køler.... Mener godt den kan være på dit mobo, men er dog ikke 100%

Læs næste indslag ...