Printer netværk
Fra : Jens Nielsen

Dato : 20-03-02 20:43

jeg har to pc'er med win98.

jeg har en router til ADSL, hvortil begge pc'er tilknyttet.

Er det muligt, via routeren, at lave en form for netværk, således at jeg kan
printe ud på en printer fra begge pc'er??

mvh
Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-02 21:19

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote in message
> jeg har to pc'er med win98.
>
> jeg har en router til ADSL, hvortil begge pc'er tilknyttet.

Router, Hvilken router? Med inbygget hub/switch eller hvordan?

> Er det muligt, via routeren, at lave en form for netværk, således at jeg
kan
> printe ud på en printer fra begge pc'er??

Du kan købe en Printserver, eller bruge den ene pc, og installere printeren
som netværksprinter.

Fra : Martin Singh

Dato : 20-03-02 21:57

> "Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote in message
> Du kan købe en Printserver
KLIP

Ja, med mindre det f.eks. er en Canon LPB 660 eller lignende "windows"
printere..

, eller bruge den ene pc, og installere printeren
> som netværksprinter.
ja det kan man så godt med windows printere...

Fra : Jens Nielsen

Dato : 21-03-02 07:29

Det er en sort box fra Efficient networks Model 5781 - jeg kan tilslutte 4
pc'ere til routeren som jeg har fået fra TDC.

Hvis jeg ønsker at installere printeren som netværksprinter på den ene pc,
hvorledes får jeg så den anden pc, til at skrive ud på den???

mvh
Jens

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7aqqt$nul$1@sunsite.dk...

Fra : Martin S.

Dato : 22-03-02 11:46

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg ønsker at installere printeren som netværksprinter på den ene pc,
> hvorledes får jeg så den anden pc, til at skrive ud på den???

Følgende netværksprotokoller kræves:
Klient program til Microsoftnetværk.
TCP/IP
Microsoft Fil og udskriftsdeling

Nu formoder jeg du har installeret printeren som netværksprinter på pc1.. og
har markeret den pågældende printer som "delt".
På pc2 vælger du "tilføj printer" og vælger her "netværksprinter", så skulle
der gerne dukke en liste op over delte printere i dit netværk. Og så er du
kørende.
Når du skal skrive ud, vælger du bare den printer.
Den løsning du bruger kræver jo at pc1 som printeren er tilsluttet til er
tændt når du skal printe ud fra pc2.