Debian - Netværk
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 20-03-02 21:15

Hej

Jeg sidder og roder med en server der kører debian med dynamisk ip, det vil
jeg gerne have konverteret til en fast ip, nogle der ved hvordan filen
/etc/network/options skal se ud til fast ip.

Den er som følger med dynamisk ip# /etc/network/interfaces -- configuration
file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian
installation
iface eth0 inet dhcp

Tak
- Sonni

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 20-03-02 21:26

On Wed, 20 Mar 2002 21:15:14 +0100, Sonni Skammelsen wrote:
> [...]
> /etc/network/options skal se ud til fast ip.
>
> Den er som følger med dynamisk ip# /etc/network/interfaces -- configuration

prøv "man interfaces"

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : Jess Bring-Larsen

Dato : 21-03-02 23:32

<news@sonni.org> wrote:

> [...]
>jeg gerne have konverteret til en fast ip, nogle der ved hvordan filen
>/etc/network/options skal se ud til fast ip.

Prøv på siden
http://debianguiden.dk/

Jess