Farklub?
Fra : Allan Hasen

Dato : 20-03-02 20:17

Er der nogle fædre, der måske kunne tænke sig, at der blev dannet en
mail-gruppe hvor fædre kunne diskutere om deres børn ?

Fra : Mr. Nobody

Dato : 27-03-02 22:09

Ja, klart..........

En rigtig god idé..Det er jo ikke lige fordi det svømmer over med
"fædregrupper". Men det kunne nu være meget sjovt at høre om andre fædres
erfaringer.
min email er delfol@kvalme.dk så skriv endelig løs så vi kan få startet
nogen op

mvh.
Kim

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-03-02 20:47

Wed, 20 Mar 2002 20:16:37 +0100, berigede "Allan Hasen"
<allanh@mail.tele.dk> dk.familie.barn med:

>Er der nogle fædre, der måske kunne tænke sig, at der blev dannet en
>mail-gruppe hvor fædre kunne diskutere om deres børn ?

Jeg har ikke umiddelbart nogen som helst anelse om, hvad man specifikt
som far har at snakke om, som man ikke kan bruge f.eks. en gruppe som
denne til - men det er måske blot min fantasi, der er lidt hæmmet
))

Er der specifikke "far-problemer" - well, nu har jeg kun været far i 7
uger, så det kan da godt være, at jeg har overset det åbenlyse )

Summa summarum - jeg er på - fin ide!

/Mark

Fra : Charlotte & Torben J~

Dato : 31-03-02 08:12

Hej Allan (og i andre)

Den er jeg da også med på - jeg kan for øvrigt varmt anbefale en bog der
hedder "far for første gang" skrevet af Morten og Ninka Mauritson, Forlaget
Aschehoug, ISBN 87-11-12634-5.

Jeg har iøvrigt også kun været far i 7 uger endnu.

med venlig hilsen

Torben

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 04-04-02 12:39

"Charlotte & Torben Jørgensen" wrote:

> [...]
> hedder "far for første gang" skrevet af Morten og Ninka Mauritson, Forlaget

Tja, tjo. Det er ikke nogen stor bog. Men det er den bedste der er. Mest
fordi det er den eneste!

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.dk | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Kevin & Tina

Dato : 31-03-02 18:32

Ja men det lyder da som en god ide. Om det skal være en nyhedsgruppe for sig
selv er svært at sige, der skal være nogen interesse for dette før det er
værd at oprette en.
Men at tage nogle dskussioner/ erfaringsudvekslinger her er vek ok, ind til
videre?
Jeg er en 39 årig fyr der er far til Marvi på 7 mdr, han er i den grad et
ønskebarn som vi elsker overalt.
Af interessante spørgsmål der kunne diskuteres er måske: hvor meget tager vi
del i pasningen af børn når de er helt små, og hvilken rollefordeling er
acceptabel?
Jeg har haft 14 dages barsel og derefter 3 ugers ferie, derefter i arbejde i
ca 2 mdr, og derefter de sidste 10 ugers barsel af min kones barselsorlov +
fædreorlov igen ialt 12 uger fram til 1 marts, nu er jeg sygeplejerske, så
jeg kan vælge at tage aftenvagter, hvilket jeg gør fra 0105, hvorfor jeg kan
være sammen med ham om dagen til min kone Tina kommer hjem, så jeg føler mig
meget priviligeret.
Vi deles meget om det hele, men hovedsagligt har det værert mig der køber
ind laver mad vasker tøj og gør rent, det er så ved at vende nu da han er
blevet større og Tina ikke skal amme så meget mere + sover mere om natten.
Ja men det var jo lidt at starte med hvilke erfaringer har i andre?
Jeg skal lige tilføje at det langt fra er sikkert at vi gør det på samme
måde næste gang, altså, dette var bare en måde at gøre det på, men
selvfølgelig er der mange andre.
Vh kevin
--
" We must kill them. We must incinerate them. Pig after pig, cow after cow,
village after village, army after army. And they call me an assasin. What do

Fra : cjt

Dato : 01-04-02 19:24

Hej!

.... den er jeg med på! Jeg er på!

Umiddelbart kunne man jo godt starte diskussionerne i denne gruppe!
Men man kunne jo også mødes ?

Hilsen
Carsten

Fra : Kosmo

Dato : 03-04-02 00:06

Hej Allan

Helt klart en god idé. Jeg er weekendfar og kunne godt bruge sådan et sted
at snakke børn.

Venlig hilsen: Kosmo