Langsom bærbar - Hjælp!
Fra : PM

Dato : 20-03-02 18:14

Hej!

Jeg har problemer med min bærbare pc.
Den er begyndt at køre ekstremt langsomt - den tager ufatteligt lang tid om
at starte op, og de fleste gange afbrydes opstartsprocessen, og jeg får
denne meddelelse ved dos-prompten: "Non system disk or disk error. Replace
and strike any key when ready". Jeg understreger, at det ikke er, fordi der
sidder en diskette i drev A.

Når den kører, bliver den ret varm.

Jeg har prøvet at åbne den for at se, om ram-blokken skulle sidde løst. Det
gør den ikke.

Det er en compaq Armada 1500c, 450 MHz Celeon, 64 RAM, IBM HD, Win 98.

Håber nogen kan hjælpe!
På forhånd tak!

Jeg har postet spørgsmålet i dk.edb.system - men har ikke fået svar, så nu
prøver jeg her.....

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-03-02 18:50

Min fars bærbare PII 366'er har lige haft samme symptomer - dog startede den
altid normalt op "første" gang den blev startet (når den var kold).

Det viste sig at blæseren i den var gået i stykker - den er dog ikke rep.
endnu, så jeg ved ikke om det vil løse problemet....

Mvh
Ole

Fra : Henning

Dato : 20-03-02 19:38

On Wed, 20 Mar 2002 18:14:06 +0100, "PM" <uargh@sol.dk> wrote:

> [...]
>and strike any key when ready". Jeg understreger, at det ikke er, fordi der

Defekt harddisk. Backup, backup, backup... I morgen er det for sent!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk