Good old News
Fra : MartiN

Dato : 20-03-02 17:08

'Guess you know the term 'dogsoldier' from a
song named 'Starwalker' by Buffy Saint Marie?
Scarcely a trace is left by such wanderer...
{Scarcely: Almost none {-if any}}
(Scar: Mærke, ar / klippe {-væg}}

Men jeg fortælle dig, at sidste gang jeg blev
pibet ud af gruppen var det bl.a. for indlæg
af denne art:

»Han fuldfører i Fredens Tegn:
Hvilen. Trofasthed, åbenhed og tillid.
Porten. "Afslutning og begyndelse."
Hånden. "At holde fast og slippe."
Yngste søn, hunden og eneboeren.
Hårdføre træer. Mørkeblåt.«
Kilde: Forvandlingernes Bog.

Cit. 1.Kong, 22,21-22:
...."men så trådte end ånd frem, stillede sig
foran Herren og sagde: Jeg vil dåre ham!«
Herren spurgte ham: »Hvorledes?« Han svarede:
»Jeg vil gå og blive en løgnens ånd i alle
hans profeters mund!« Da sagde Herren: »Ja,
du kan dåre ham; gå hen og gør det!

Now and then I have been wondering om udtrykket
'i ånd og sandhed' ikke simpelthen skulle være
for kunstfærdigt -og minde mere end godt er om
'kejserens mekaniske nattergal...

Kan vel også betro dig, at jeg finder udtrykket
'sandhedens ånd' mere på sin plads i en bog,
der henvender sig til børn i alle aldre. Ikke
fordi ord i sig selv gør den store forskel...

Som Herren sagde: "Jeg kan intet gøre
uden Gud."

-Hvem han så referede til? Ja, det står vel
nogenlunde klart i det {sjældent} citerede
Markus Evangelium, der i al sin korthed er
ganske handlingmættet. Land: Israel. By:
Jerusalem. Sted: Golgata. Tid: År 33.
Navn: Jesus Kristus. Stilling:
Hængende på korset. Udsagn:
"Min Gud!" {Elohim}.

....Men fordi en undrende sjæl jo stedse
tumler med alt imellem Himmel og Jord,
--
Mvh, pmn.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-03-02 21:06

"MartiN" <dangold@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Scar: Mærke, ar / klippe {-væg}}
>
> Men jeg fortælle dig, at sidste gang jeg blev
> pibet ud af gruppen var det bl.a. for indlæg

Well, jeg skal for mit eget vedkommende bare sige at jeg overhovedet ikke
kan finde hverken hoved eller hale i de fleste af dine indlæg.
Du er selvfølgelig velkommen til at skrive i gruppen, hvilket jeg da på
ingen måde vil forhindre dig i, men jeg føler bare det er lidt ærgeligt at
jeg som læser simpelt hen ikke fatter en hujende brik af hvad du
skriver...hvilket trods alt må være meningen med at du skriver?
Det er vel for at kommunikere et budskab eller få afklaret spørgsmål?

Eller er det blot een eller anden form for strøtanker?

Anders Peter Johnsen

Fra : MartiN

Dato : 21-03-02 15:21

On Wed, 20 Mar 2002 21:06, Anders PJ wrote:

>Det er vel for at kommunikere et budskab eller få afklaret spørgsmål?

Deri har du ganske ret!
--
Mvh, pmn.