PGP
Fra : S@ndman

Dato : 20-03-02 14:37

Hejsa,

Jeg ved ikke helt om dette er den rigtigt ng, men prøver alligevel.

Vi skal på mit arbejde til, at sende "vigtige" filer via mail, jeg ved man
førhen kunne få et program som hed PGP. Findes dette stadig og hvor kan det
evt. hentes..??

Hvilket andet program kan som alternativ også benyttes...??

S@ndman

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-03-02 14:52

On Wed, 20 Mar 2002 14:37:06 +0100, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

> [...]
>evt. hentes..??
>
>Hvilket andet program kan som alternativ også benyttes...??

Det er så stort og udoverskueligt, og umuligt at checke for svagheder.
Hvis et program fylder flere tusinde gange så meget som det ville være
nødvendigt for at udføre opgaven, er der grund til at være
tilbageholdende. Eventuelt kunne man finde en tidligere version.

Hvis det kun er frem og tilbage mellem afdelinger af en virksomhedhed,
kunne man benytte et simpelt Triple DES program på et par tusinde
bytes med fuld kildetekst og et aftalt privat kodeord.
--
Svend Olaf

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 20-03-02 15:02

S@ndman wrote:

> Vi skal på mit arbejde til, at sende "vigtige" filer via mail, jeg ved man
> førhen kunne få et program som hed PGP. Findes dette stadig og hvor kan det
> evt. hentes..??

www.openpgp.org, www.pgpi.org, www.gnupg.org.

GnuPG er en glimrende implemtation af OpenPGP, der er nem, hurtig, og
efter sigende sikker.

Jeg ville holde mig vaek fra versioner af PGP (fra pgp.com) nyere end
2.6.3i. Det er foerst omkring version 7, tror jeg nok, at kildekoden
ikke laengere blev frigivet med programmet, og Phill Zimmermann skred,
men allerede fra version 5.0 blev det uoverskueligt, i hvert fald i
forhold til 2.6.3i, som er nem at finde ud af.

Brug GnuPG.

VH,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany

Fra : Kim Nielsen

Dato : 20-03-02 18:16

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan det
> evt. hentes..??
>
> Hvilket andet program kan som alternativ også benyttes...??

Hvis afsender og modtager bruger Outlook Express 6, som din meddelse er
sendt med, så kan du under "Funktioner -> Indstillinger ->Sikkerhed ->
Avanceret" kryptere vedhæftede filer med 168 bit.
(Det står der i min Win2K SP2SR1 - jeg har aldrig prøvet at bruge det).

Alternativt zippe filerne med et password.

Kombinationen af at "nogle" skal opsnappe fileren og afkode dem, gør at
alle almindelige mennesker er udelukket.

Hvis det er virkelige "vigtig" filer skal du måske slet ikke sende dem.

-"- KGN -"-

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-03-02 07:39

Kim Nielsen wrote in <3c98c39c$0$58873$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Alternativt zippe filerne med et password.

Det har ikke meget med sikkerhed at gøre. Glem den mulighed igen. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jane

Dato : 20-03-02 21:21

Her kan du finde et link til PGP, samt en god beskrivelse og vejledning på
dansk
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2151

MVH.
Jane