Program til måling af hstighed på min ADSL~
Fra : Bjørn Quist

Dato : 20-03-02 10:22

Jeg vil installere et program til måling af hastighed på min
ADSL-forbindelse!

Hvilken kan anbefales ?

Med venlig hilsen
Bjørn Quist

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-03-02 10:32

"Bjørn Quist" <bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> wrote in message
> Jeg vil installere et program til måling af hastighed på min
> ADSL-forbindelse!

Hvad er det du vil måle? (øjebliksbelast, over de sidste 24 timer ?)
Hvad for en ADSL forbindelse er der tale om?
Evt hvilken router er der tale om?

/Dennis

Fra : Bjørn Quist

Dato : 20-03-02 11:03

Hej!

Ja jeg kan godt se at mine info var lidt sparsomme:

> Hvad er det du vil måle?

Jeg vil måle øjebliks-belastning
(OT: hvad hedder det egentligt på engelsk?)

> Hvad for en ADSL forbindelse er der tale om?

NetExpress ADSL (fået det igår!)

> Evt hvilken router er der tale om?

Jeg har ingen router endnu!

Bjørn Quist

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-03-02 11:21

> Hej!
>
> Ja jeg kan godt se at mine info var lidt sparsomme:

> Jeg vil måle øjebliks-belastning

DU-Meter er det bedste bud lige umiddelbart når du ikke har nogen Router..

> NetExpress ADSL (fået det igår!)

> Jeg har ingen router endnu!

Når/hvis du får en router er STG ganske udemærket til at tage
øjebliksbelastninger ud. Hvis du vil have det fint grafisk over en længere
periode er MRTG vejen at gå (du kan også godt bruge MRTG uden router det
kræver blot du har en eller anden form for SNMP service instarleret på din
maskine)

/Dennis

Fra : Bjørn Quist

Dato : 20-03-02 11:51

Hej!

Tak for dit svar!

Jeg fandt MRTG på tucows som freeware... men i en Linux-version!!

Findes den ikke i Windows-version som freeware ??

Bjørn Quist

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-03-02 12:53

> [...]
>
> Jeg fandt MRTG på tucows som freeware... men i en Linux-version!!
>
> Findes den ikke i Windows-version som freeware ??

Jow..
www.mrtg.org

/Dennis

Fra : Bjørn Quist

Dato : 20-03-02 13:21

Tak for linket!
Ærgrer mig lidt over at jeg ikke engang selv kunne finde frem til det !!!

Bjørn

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-03-02 10:33

"Bjørn Quist"
<bjornquist@denne-mail-kan-ikke-bruges.dk> skrev:
> Jeg vil installere et program til måling af hastighed på
> min ADSL-forbindelse!
>
> Hvilken kan anbefales ?

<http://www.internetkvalitetsguide.dk/streamspeed_download.asp>

Mvh.