Tæller holdt op med at virke!?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-03-02 10:23

Min 'hit counter' virkede nogle dage - men holdt så pludselig op!
Jeg er ret sikker på, at det ikke kan skyldes 'min' kodning, da den SVJH
har virket *efter* min seneste upload - men helt sikker kan man jo
aldrig være!
Den styres af en stump java kode, som jeg har indsat - dog uden at
forstå ret maget af, hvad der står i den!
Gider I ikke lige kigge en gang, og se, om I evt. kan finde en fejl?

Hvis jeg spørger i forkert gruppe, hører jeg gerne, hvor jeg hellere
skulle prøve! :)

Har I evt. forslag til andre 'statistiksider' end ZIPSTAT?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 20-03-02 12:30

Hans H.V. Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Gider I ikke lige kigge en gang, og se, om I evt. kan finde en fejl?
>
> Hvis jeg spørger i forkert gruppe, hører jeg gerne, hvor jeg hellere

Jeg tror du har ret; godt nok er dit javascript - som forøvrigt intet har
med java kode at gøre - noget rodet spaghetti, men det fejler
tilsyneladende ikke noget.

Hvis man tager url'en som skulle vise counteren, og fyrer den af i en
browser får man en "Script is not executable. Issue 'chmod 755 filename'"
fejl, hvilket kunne tyde på at folkene på zipstat har et problem.

Har du kontaktet dem?

/Carsten

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-03-02 14:54

Carsten Nielsen <carsten@codeguru.dk> wrote:
> Hvis man tager url'en som skulle vise counteren, og fyrer den af i en
> browser får man en "Script is not executable. Issue 'chmod 755 filename'"
> fejl, hvilket kunne tyde på at folkene på zipstat har et problem.

OK - så er jeg mere rolig! :)

> Har du kontaktet dem?

Problemet er, at klubbens tidligere 'webmaster' foretog tilmeldingen -
men overlod det til mig at sørge for det praktiske! Derfor kender jeg
ikke så meget til 'ZIP(STAT)' - og deres hjemmeside er ikke ret konkret
med info à lá 'oppe/nede'. Hvis man emailer, får man (= jeg [én gang!])
intet svar. Tlf. nr. er ikke opgivet!!

Men det må trods alt virke i et eller andet omfang(?), for hvis man går
ind på hjemmesiden med brugernavn + adgangskode, kan man se sidens
besøgsstatistik - tilsyneladende korrekt àjourført!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 24-03-02 11:00

D. Wed, 20 Mar 2002 14:53:52 +0100 syntes h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V.
Hansen) at dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide at
<1f9cm9s.s5rp9eae2qa8N%h2vh@post6.tele.dk>.

> [...]
>men overlod det til mig at sørge for det praktiske! Derfor kender jeg
>ikke så meget til 'ZIP(STAT)' - og deres hjemmeside er ikke ret konkret

Der har nu stået noget i sektionen "Drift/nyt", om fejl. Jeg skal dog
ærligt indrømme, at jeg bl.a. pga. problemerne med ZIP Stat har haft så
travlt, at jeg ikke har fået opdateret den om den seneste udvikling så tit
som jeg gerne ville.

>Hvis man emailer, får man (= jeg [én gang!])
>intet svar.

Jeg har tjekket mine modtagne mails, og der er ikke nogen fra
e-mailadressen h2vh@post6.tele.dk - og jeg kan se at jeg valgte ikke at
besvare dine mails (4 stk. i alt), fordi de kunne besvares enten af det
nyhedsrev jeg sendte ud, eller af ZIP Stats forside.

Nyhedsbrevet indeholder alle detaljerne om problemerne. I løbet af en 2-3
dage modtog jeg over 100 e-mails, så hvis jeg ikke indførte denne praksis,
ville ZIP Stat aldrig komme op at køre, fordi jeg ikke kunne bruge min tid
på andet end at besvare mails jeg faktisk allerede havde besvaret - og det
er der jo ingen mening i.

>Tlf. nr. er ikke opgivet!!

Selvom mit telefonnummer kun kan findes ved at slå zipstat.dk eller zip.dk
op hos DK-Hostmaster, er der forbavsende mange der ringer. Dette ville
blive langt flere hvis jeg skrev nummeret på siden.
Problemet med folk der ringer er, at det tit ikke er på nogle særligt
belejligede tidspunkter. Hvis jeg ikke er hjemme lægger de beskeder på
telefonsvaren om at jeg skal ringe tilbage - jeg tjener ikke noget på ZIP
Stat, og har ikke råd til at ringe land og rige rundt. Endelig tager det
langt længere tid at besvare et telefonspørgsmål end en e-mail, og alt den
tid der jeg "spilder" i telefonen går fra at udvikle ZIP Stat - pt. at løse
problemer.

>Men det må trods alt virke i et eller andet omfang(?), for hvis man går
>ind på hjemmesiden med brugernavn + adgangskode, kan man se sidens
>besøgsstatistik - tilsyneladende korrekt àjourført!

Ja, når det bliver muligt at kontakte zip.dk, kører alt andet. Det er dog
kun en ringe trøst.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

Vil du være med til at klargøre første freeware-udgave af
ZIP Stat www.zipstat.dk, skrevet i Perl, så send mig en mail.

Fra : Lotte M

Dato : 20-03-02 19:07

"Carsten Nielsen" <carsten@codeguru.dk> skrev

> Har du kontaktet dem?

Zipstat har for et par dage siden sendt et nyhedsbrev til alle brugere,
hvoraf det fremgår, at der er problemer med overbelastning af serveren.

http://www.zipstat.dk under driftsstatus kan man læse, at Simon
ikke besvarer e-mails for øjeblikket, fordi han har valgt at bruge
energien på at få tjenesten til at fungere igen.

Zipstat er en gratis tjeneste og intet tyder på at Simon skulle være
useriøs, derimod har han opbygget et godt værktøj, som "desværre"
er blevet så populært, at teknikken har svært ved at følge med.

Jeg er overbevist om han knokler, for at få zipstat i stabil drift igen
og han fortjener imho, at vi bakker ham op og er lidt tålmodige.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-03-02 19:40

Lotte M skrev:

>Jeg er overbevist om han knokler, for at få zipstat i stabil drift igen
>og han fortjener imho, at vi bakker ham op og er lidt tålmodige.

Hørt

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 24-03-02 11:00

D. Wed, 20 Mar 2002 19:39:57 +0100 syntes Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> at dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide
at <a7aoj1.3vvm14t.1@kajsvenningsen.dk>.

>Hørt

Tak, både Lotte og Kaj

Jeg gør alt hvad jeg kan for tiden. Jeg plejer normalt at være ret godt med
i nyhedsgrupperne, så jeg blev ret overrasket da jeg opdagede at jeg ikke
havde læst denne tråd overhovedet - den er snart 3 dage gammel.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-03-02 12:21

Simon Mikkelsen skrev:

>Tak, både Lotte og Kaj

Velbekom Simon.

>havde læst denne tråd overhovedet - den er snart 3 dage gammel.

Jeg gik ud fra, du stadig knoklede.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-03-02 22:07

Lotte M <info@lotte-m.dk> wrote:
> Jeg er overbevist om han knokler, for at få zipstat i stabil drift igen
> og han fortjener imho, at vi bakker ham op og er lidt tålmodige.

Selvfølgelig!
Jeg har ganske vist ikke set det omtalte nyhedsbrev - men da jeg som
sagt heller ikke personligt har tilmeldt web-stedet, kan brevet være
sendt til min 'forgænger'?

Så er det blot uheldigt for mig, hvis jeg 'kommer på' lige midt i en
ustabil periode, for når man ikke har været med før - og ikke 'forstår'
ret meget af koden - bliver man let nervøs for, om man selv har fjumret
med et eller andet! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 20-03-02 21:27

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Min 'hit counter' virkede nogle dage - men holdt så pludselig op!

Er det ikke bare fordi, du ikke har haft besøgende siden!!
/Emmer

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-03-02 22:07

Emerik Schultz-Petersen <emerik@emerik.dk> wrote:
> Er det ikke bare fordi, du ikke har haft besøgende siden!!
> /Emmer

hæ, hæ...om ikke andet skulle den vel have registreret *mine* utallige
'opkald' for at se, om det _nu_ virker! :))

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 24-03-02 11:00

D. Wed, 20 Mar 2002 10:23:11 +0100 syntes h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V.
> [...]

>aldrig være!
>
>Har I evt. forslag til andre 'statistiksider' end ZIPSTAT?

Det er hos ZIP Stat problemet ligger. Det skal lige siges at det er mig der
ejer, udvikler og driver den.

ZIP Stat har ikke registreret hits i en uges tid, fordi den overbelastede
serveren, hvilket mit webhotel ikke brød sig om. Derfor har jeg været nød
til at sætte selve tællerprogrammet til ikke at må udføres.

Derfor forsøgte jeg at flytte til et andet webhotel, som dog fortrød pga.
belastningen. Derfor er jeg nu flyttet tilbage til det gamle webhotel, og
forsøger nu at få belastningen ned, ved at installere ZIP Stat lokalt hos
nogle af de tungeste brugere.

Oven i det er der gået noget galt med redelegeringen af domænet zip.dk,
hvorpå selve ZIP Stat ligger. Det er derfor slet ikke muligt at kontakte
zip.dk lige nu. Jeg får dog stadig mail gennem domænet. På mandag kontakter
jeg mit webhotel for at få det ordnet.

Det er svært at sige præcis hvornår ZIP Stat kommer op at køre. I bedste
fald bliver det på onsdag, men hvis det ikke er lykkedes at bringe
belastningen tilstrækkeligt ned, må jeg vente. Jeg håber at der max. gå 2-3
uger, men jeg ville lyve hvis jeg skrev jeg er sikker.

Jeg er naturligvis meget ked af at det er gået sådan. I korte træk skyldes
det at jeg havde lukket den e-mailadresse mit webhotel sendte advarsler
til, pga. spam. Jeg havde bare forventet at de sendte dem til den
e-mailadresse de selv havde oplyst DK-Hostmaster var domænets
admin.adresse, men nej. Derfor blev jeg ved med at tage nye brugere ind,
selvom det var på grænsen til overbelastning.