/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Nyt pass og TDC
Fra : Bagle


Dato : 20-03-02 10:18

Søndag aften døde min internetforbindelse pludselig. Mandag morgen ringer
jeg ind til TDC's hotline og får at vide at jeg skal resette router og
derefter indtaste kundenr og password ind igen. Der kom jeg så frem til at
denne lap papir med passwordet simpelthen er blevet væk fra mig så jeg
ringede ind igen for at få et nyt. Det kunne jeg ikke lige få da deres
systemer var nede og de sagde at jeg måtte vente til tirsdag med at få et
nyt password. Det er nu onsdag og deres systemer er stadig nede..

Det eneste jeg skal bruge her er et nyt password til opasia abonnementet.
Kan jeg ikke bare gå ned i den lokale Fona og hente et af deres abonement
cdrom'er og så bare tage brugernavn og password derfra? Eller opretter jeg
på den måde så et helt nyt abonnement? Det er jo kun en midlertidig
løsning..

En anden ting, hvis dette ikke virker og der går længere tid med at få deres
systemer op og kører, kan jeg så nægte at betale i den periode hvor TDC ikke
er i stand til at hjælpe mig? Nu gider jeg ikke brokke mig over et par dage
men hvis der går mere end end uge så er den ved at blive grov
--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*






 
 
Søren Blom (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 20-03-02 16:56

"Bagle" <bagle2605@sjokoladeland.dk> skrev
> En anden ting, hvis dette ikke virker og der går længere tid med at få
deres
> systemer op og kører, kan jeg så nægte at betale i den periode hvor TDC
ikke
> er i stand til at hjælpe mig? Nu gider jeg ikke brokke mig over et par
dage
> men hvis der går mere end end uge så er den ved at blive grov


Hvad står der i abonnent betingelserne?

--
Søren Blom
soren@blom.dk




Jan (22-03-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 22-03-02 19:40

[SNIP]

> Det eneste jeg skal bruge her er et nyt password til opasia abonnementet.
> Kan jeg ikke bare gå ned i den lokale Fona og hente et af deres abonement
> cdrom'er og så bare tage brugernavn og password derfra? Eller opretter jeg
> på den måde så et helt nyt abonnement? Det er jo kun en midlertidig
> løsning..

Du opretter et nyt (for dig) ubrugeligt abb.
Basis abb.-erne kan ikke bruges til ADSL

> En anden ting, hvis dette ikke virker og der går længere tid med at få
deres
> systemer op og kører, kan jeg så nægte at betale i den periode hvor TDC
ikke
> er i stand til at hjælpe mig? Nu gider jeg ikke brokke mig over et par
dage
> men hvis der går mere end end uge så er den ved at blive grov

http://kundeservice.opasia.dk/abonnementservice/kundevilkaar/netexpress_vilk
aar.html

9.B. Driftssikkerhed og kapacitetshensyn for internettjenesten
Internettjenestens tekniske egenskaber samt internettets særlige karakter
betyder, at der kan forekomme udsving i kommunikationshastigheden via
NetExpress ADSL.

TDC Internet forbeholder sig ret til i særlige tilfælde midlertidigt at
begrænse mulighederne for anvendelse af internettjenesten på grund af
drifts- og sikkerhedsmæssige forhold.

14.B. Afslag i abonnementsafgiften
Hvis TDC Internet ikke overholder det, jf. pkt. 4, fastlagte
leveringstidspunkt i forbindelse med ændring af eksisterende forbindelser
til ADSL-tjenesten, eller hvis der opstår fejl i telenettet, der medfører
afbrydelse af forbindelsen, foretager TDC Internet efter henvendelse fra
kunden et forholdsmæssigt afslag i abonnementsafgiften for den pågældende
periode, dog kun hvis kunden har været uden forbindelse i mere end 2 døgn.

Beløbet fratrækkes ved en efterfølgende opkrævning af abonnementsafgift.




Martin Højriis Krist~ (23-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-03-02 10:46

"Jan" <jan@*SPAM*zumma.dk> skrev i en meddelelse
news:a7fttn$gmh$1@sunsite.dk...
> hvis der opstår fejl i telenettet

Spørgsmålet er om et glemt password kan sidestilles med ovenstående

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan (23-03-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 23-03-02 11:44


> Spørgsmålet er om et glemt password kan sidestilles med ovenstående

Hvis vi på supporten ikke kan lave manden et nyt pw, så er det vel vores
skyld at manden ikke kan komme på ?

/Jan



Martin Højriis Krist~ (23-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-03-02 15:16

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
news:a7hmc4$3nr$1@sunsite.dk...
> > Spørgsmålet er om et glemt password kan sidestilles med ovenstående
> Hvis vi på supporten ikke kan lave manden et nyt pw, så er det vel
vores
> skyld at manden ikke kan komme på ?

Det er ganske givet en gråzone, men står der noget i vilkårene om at
manden har krav på et nyt password?
Der er jo fx også udbydere der tager penge for nye passwords

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan (25-03-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 25-03-02 00:10


> > > Spørgsmålet er om et glemt password kan sidestilles med ovenstående
> > Hvis vi på supporten ikke kan lave manden et nyt pw, så er det vel
> vores
> > skyld at manden ikke kan komme på ?
>
> Det er ganske givet en gråzone, men står der noget i vilkårene om at
> manden har krav på et nyt password?
> Der er jo fx også udbydere der tager penge for nye passwords

Man har vel implicit krav på at kunne komme på når man har købt en
internet-opkobling ?
Den bliver solgt inkl. support. Så ja, det vil jeg mene.

Hans udbyder tager ikke penge for nyt password.

/Jan



Martin Højriis Krist~ (25-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-03-02 07:47

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
news:a7lmfr$h2i$1@sunsite.dk...
> > Det er ganske givet en gråzone, men står der noget i vilkårene om at
> > manden har krav på et nyt password?
> Man har vel implicit krav på at kunne komme på når man har købt en
> internet-opkobling ?

Ja, men spørgsmålet er om han kan kræve godtgørelse når han selv er
skyld i "nedbruddet"
Der står specifikt "fejl i telenettet" i vilkårene

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jan (25-03-2002)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 25-03-02 14:02

står der noget i vilkårene om at
> > > manden har krav på et nyt password?
> > Man har vel implicit krav på at kunne komme på når man har købt en
> > internet-opkobling ?
>
> Ja, men spørgsmålet er om han kan kræve godtgørelse når han selv er
> skyld i "nedbruddet"
> Der står specifikt "fejl i telenettet" i vilkårene

Det er som du selv har skrevet en gråzone, jeg ville tage kontakt til 3 * 80
38 og forklare dem problemet.

/Jan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste