tandbørstning
Fra : mimi

Dato : 20-03-02 08:05

Hejsa
Skal man børste barnets første tand den samme dag den bryder frem eller
vente til den er lidt mere fremme? Mon ikke det gør ondt når den lige er
brudt frem eller hvad?
Knus fra Mimi

Fra : -=temka=-

Dato : 20-03-02 13:22

jeg begynde med at børste mine børns tænder da de var 8 og 9 mdr selvom de
havde tænder forvejen, men de har aldrig fået huller i tænder :) Men hvad
med at spørge tandlæge dte er nemmeste

Fra : Milea

Dato : 20-03-02 14:07

> [...]
> Skal man børste barnets første tand den samme dag den bryder frem eller
> vente til den er lidt mere fremme? Mon ikke det gør ondt når den lige er

Jeg begyndte at børste tænder på mine børn, når deres 1ste tand var brudt
næsten helt frem.

Ellers har de alle været vant til at have en tandbørste i munden, når de
selv har kunne holde på den, dvs, også inden de fik tænder, så de blev
'fortrolig' med den.

Husk at tandpasta mængde, skal svare til deres lillefingernegl, og til at
starte med, behøves tandpasta ikke

Mvh. Milea

Fra : Kevin & Tina

Dato : 20-03-02 21:11

Når tænderne lige er brudt frem er det nok at vaske dem med en vatpind, men
når de bliver lidt større, skal du børste dem lidt og med meget lidt
tandpasta.
VH Kevin

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 21-03-02 20:52

Det med at blive fortrolig med tandbørsten før første tand er en rigtig god
ide. Tandbørsten er jo bare et nyt og spændende stykke legetøj, som tilmed
gør godt når gummerne kløer pga tandbrud. Af samme grund elskede den bette
også at få børstet tænder, mens tænderne piblede frem. I dag er hun knap så
interesseret i tnadbørstningen...
Sifs mor

Fra : Mette Olsen

Dato : 23-03-02 19:53

Hej Mimi

Du kan roligt vente en uges tid, den kan sagtens være øm. Små børn som får
deres første tand, er jo ikke ligefrem storforbrugere af slik og
sukkerstads.

Mette