"Don't seem to have all the viables for et~
Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-02 22:37

Hej

Jeg har været ved at installere Debian Woody, men har et problem med mit
netkort, et Realtek 8029 der sædvanligvis kører fint med ne2k-pci modulet.
Jeg får ingen fejlmedd. under opstarten, men når jeg kører ifconfig viser
den ikke eth1. Når jeg skriver 'ifp eth1' skriver den at den allerede er
konfigureret. Dernæst kører jeg 'ifdown eth1' og igen ifup. Her er det så
at den giver fejlmeddelelsen i subj.
/etc/network/interfaces ser fornuftig ud, så jeg ved ikke helt hvro jeg så
skal lede efter fejl Er der nogen der lige sidder med nogle hints?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-03-02 09:21

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> writes:

> /etc/network/interfaces ser fornuftig ud, så jeg ved ikke helt hvro jeg så
> skal lede efter fejl Er der nogen der lige sidder med nogle hints?

Lad os se den, det vil hjælpe noget.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-03-02 23:49

Peter Makholm skrev:

> Lad os se den, det vil hjælpe noget.

Ok, værs'go
---
# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian
installation# (network, broadcast and gateway are optional)
auto eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.0.5
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
# gateway 192.168.0.1

auto eth1
iface eth1 inet static
adress 192.168.0.6
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
gateway 192.168.0.1

---

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-03-02 02:56

Jes Vestervang wrote:

> address 192.168.0.5

> adress 192.168.0.6

address er med 2 d'er - der er kun et enkelt for eth1.

Jeg har selv siddet og råbt af en DHCP-server i timevis af samme grund. Det
hjalp ikke at råbe - derimod hjalp det at rette skrivefejlen

Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-02 16:11

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev:

> address er med 2 d'er - der er kun et enkelt for eth1.
>
> Jeg har selv siddet og råbt af en DHCP-server i timevis af samme grund.
> Det hjalp ikke at råbe - derimod hjalp det at rette skrivefejlen

Årh, for pokker da også! Jeg har brugt timer på at læse man-sider og
søgeresultater fra google og så er det sådan en dum, dum, dum lille ting :-/
....som er min egen skyld :*-) Well, om ikke andet har jeg da lært en del
andet under mansidelæsningen
Tak for hjælpen!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-02 16:05

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-03-02 00:56

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>...Her er det så at den giver fejlmeddelelsen i subj.

Hvor stavningen lige kiksede, der skal stå
"Don't seem to have all the variables for eth1/inet"