server med win98
Fra : /palle

Dato : 19-03-02 17:26

Jeg vil gerne bruge min alm. computer som server. Problemet er bare at jeg
ikke ved hvordan jeg sætte den op. Jeg har hør at jeg skal bruge et program
som er på win98 cd'en. Hjælp mig tak...

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-03-02 21:27

Det kommer jo temmelig meget an på hvad slags server du ønsker at køre, men
hvis det er webserver er det nok PWS du tænker på som følger med på din
win98 cd.

Men jeg vil dog fraråde at køre webserver på win98 medmindre det bare er for
at se om det kan lade sig gøre da win98 ikke er synderlig stabil i forhold
til rigtige styresystemer.

Mvh Anders Christensen

Fra : /palle

Dato : 20-03-02 17:57

Ja det er det.
Med hensyn til hvad jeg skal bruge det til, så er det bare for at prøve at
lægge et skole projekt ud, i mindre tid.

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-03-02 19:24

Så er PWS jo nok den der er lettest at have med at gøre (den følger jo
med..)

Jeg vil dog lige nævne apache som jeg altid selv har brugt, dog primært på
unix platform, men den kører også glimrende på en windows, den kan dog ikke
køre ASP hvis du har planer om det.
Den er gratis og findes på http://httpd.apache.org