ANbefaling af firewall til XP
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-03-02 15:50

Hey

Jeg kører nu med Zonealarm.

Men jeg synes efterhånden det giver problemer... Den er fx nu begyndt at
glemme instillinger, og kan ikke tilgå sider. Hvor jeg for dns-fejl.

Det skal virke 100% til XP, hvilke anbefales. Takker for alle svar

Fra : Henrik Walther

Dato : 19-03-02 16:13

On Tue, 19 Mar 2002 15:49:57 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Det skal virke 100% til XP, hvilke anbefales. Takker for alle svar

Jeg ved ikke hvilken ZA version du benytter, men den er kommet i
version 3.0 som måske kunne løse dine problemer.

Henrik Walther

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 20-03-02 13:17

> Men jeg synes efterhånden det giver problemer... Den er fx nu begyndt at
> glemme instillinger, og kan ikke tilgå sider. Hvor jeg for dns-fejl.

> Det skal virke 100% til XP, hvilke anbefales. Takker for alle svar

Bruger selv Tiny Personal Firewall, den virker meget bedre end ZoneAlarm :)

....men er mere avanceret, så hvis man ikke ved hvad en "port" betyder er det
nok ikke den man skal have!
....spørgsmålet er om man skal have en personlig firewall hvis man ikke ved
hvad en "port" er...

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi, søger IT-job på Fyn eller naboamter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-02 13:32

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message

> Bruger selv Tiny Personal Firewall, den virker meget bedre end ZoneAlarm
:)

Jeg har tidligere kørt med Tiny.

Det var dog inden at de kom med en XP version. og jeg kørte test af XP. På
daværende tidspunkt var den ikke særlig stabil.

> [...]
> nok ikke den man skal have!
> ...spørgsmålet er om man skal have en personlig firewall hvis man ikke ved

Jojo,,,, fx skal du give computeren til at communikere til port 119 på
modpartens computer, for at sende en news-besked

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 20-03-02 17:40

> Jojo,,,, fx skal du give computeren til at communikere til port 119 på
> modpartens computer, for at sende en news-besked

Øh, den fik jeg ikke lige? ;)

Selvf. skal man det hvis man bruger en ordenlig firewall - mit argument var
blot at i f.eks. ZoneAlarm giver man news-programmet lov til at sende på
*alle* porte, i Tiny vælger man selv om det kun skal være 119 eller *alt*!
;)

F.eks. kan jeg forestille mig mange grunde til kun at tilllade 119+POP3+SMTP
for et e-mail+news-program men kun meget få grunde til at tillade andet end
det...

Fra : Gues Who

Dato : 29-03-02 01:39

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in
news:a79ut0$2m6e$1@news.cybercity.dk:noget der ligner dette

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Bruger selv Tiny Personal Firewall, den virker meget bedre end ZoneAlarm
> :)

Er det fordi du ikke ser mere til den, eller fordi den skulle
beskytte bedre ?

> ...men er mere avanceret, så hvis man ikke ved hvad en "port" betyder er
> det nok ikke den man skal have!

Mht. ZoneAlarm har du også mulighed for at spec. porte til
et program, så det tyder på det ikke har sat dig ind i programmet ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-03-02 13:29

"Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:
> Jeg kører nu med Zonealarm.
>
> Men jeg synes efterhånden det giver problemer...
> Den er fx nu begyndt at glemme instillinger, og kan ikke
> tilgå sider. Hvor jeg for dns-fejl.

Jeg havde selv problemer med ZA (v2.6 tror jeg nok), nu
bruger jeg så Norton Internet Security 2002, som er fuldt
ud kompatibel med Windows XP (som jeg selv bruger.).
Der er dog nogle sider man ikke kan se, men der skal
man bare slå Fortrolighedsstyring fra eller disable
firewallen ved tilgang på disse sider.

> Det skal virke 100% til XP, hvilke anbefales.

Det gør den også.

> Takker for alle svar

Det var så lidt.

Mvh.
Mikael

Fra : x

Dato : 22-03-02 11:01

bruger selv norton firewall 2002
virker 100% med XP

Fra : Esben

Dato : 22-03-02 17:43

"x" <aptiva@tdc-broadband.dk> wrote in message
> bruger selv norton firewall 2002
> virker 100% med XP

Jeg brugte den en kort periode med win98, men den tog konstant 100% af
cpu-tiden. Gør den også det under XP?

--
Esben