Ny LUG
Fra : Bo Simonsen

Dato : 19-03-02 13:09

Hej!

En ny LUG har set dagens lys i Danmark

Den hedder SDLUG (Syd Dansk Linux Users Group); den dækker linux
interesserede i Storestrøms Amt, dvs. Sydsjælland og Lolland/Falster.

Hvis du bor i vores område, og du er interesseret i Linux/Unix er vores
hjemmeside: http://sdlug.geekworld.dk

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-03-02 16:07

Bo Simonsen skrev:

> Den hedder SDLUG (Syd Dansk Linux Users Group)

Aaaargh! Endnu en fiduso!

http://fiduso.dk/

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-03-02 16:53

On Tue, 19 Mar 2002 16:07:29 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Aaaargh! Endnu en fiduso!

Er det det ekstra "s" i users du farer op over?

Forresten, hvordan kan det være der ikke er flere lokale LUG's i
Sjælland? Det virker som om der kun er SSLUG og den lader til at være
stor og upersonlig.

F.eks. en NSLUG (NS=Nord Sjælland) ville være pænt fed da der ville være
færre medlemmer og man evt. ville lære nogen af dem at kende.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-02 17:59

Stefan Bruhn wrote:
> Forresten, hvordan kan det være der ikke er flere lokale LUG's i
> Sjælland? Det virker som om der kun er SSLUG og den lader til at være
> stor og upersonlig.

Hvad med en lokal afdeling af SSLUG?

På sin vis er det jo egentlig latterligt at have mere end én LUG i
Danmark...

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-03-02 18:02

On Tue, 19 Mar 2002 17:58:53 +0100, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Hvad med en lokal afdeling af SSLUG?

Det ville også være udemærket! Jeg er egentligt ligeglad med hvad det
kaldes, kunne bare være hyggeligt med noget hvor man ligesom kendte de
folk der kom og sådan noget.

>På sin vis er det jo egentlig latterligt at have mere end én LUG i
>Danmark...

Tjaa, det er jo som man tager det.

Fra : Kent Friis

Dato : 19-03-02 18:41

Den Tue, 19 Mar 2002 17:58:53 +0100 skrev Niels Andersen:

>Hvad med en lokal afdeling af SSLUG?
>
>På sin vis er det jo egentlig latterligt at have mere end én LUG i
>Danmark...

Og mig som synes de 35km til Sønderborg er for langt at cykle, når
der er møde i den lokale LUG...

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-02 18:54

Kent Friis wrote:
> Og mig som synes de 35km til Sønderborg er for langt at cykle, når
> der er møde i den lokale LUG...

Der er kun én regering i Danmark. Cykler du til hovedstaden når der er valg?

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Kent Friis

Dato : 19-03-02 19:07

Den Tue, 19 Mar 2002 18:53:54 +0100 skrev Niels Andersen:

>Der er kun én regering i Danmark. Cykler du til hovedstaden når der er valg?

Jeg skrev ikke "valg", jeg skrev "møde". Hvis jeg havde et møde med
statsministeren, ville jeg nok sørge for at være det aftalte sted, til
det aftalte tidspunkt. Det aftalte sted er i ALSLUG's tilfælde normalt
i Sønderborg.

Mvh
Kent

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-02 21:03

Kent Friis wrote:
> Jeg skrev ikke "valg", jeg skrev "møde".

Rewind.

Sjælland har en (mig bekendt) ganske udemærke LUG, ved navn SSLUG. Jeg ser
ingen grund til at oprette endnu en LUG på Sjælland. Men jeg kan godt se
det interessante i at holde lokale møder.

Jeg kan ikke se hvorfor der ikke skulle kunne afholdes SSLUG-møde i
Sydsjælland. Folk der bor i nærheden kan komme til et lokalt møde, folk der
bor langt væk kan jo bare blive væk.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-03-02 11:36

On Tue, 19 Mar 2002 21:03:22 +0100, Niels Andersen wrote:

> Jeg kan ikke se hvorfor der ikke skulle kunne afholdes SSLUG-møde i
> Sydsjælland. Folk der bor i nærheden kan komme til et lokalt møde, folk
> der bor langt væk kan jo bare blive væk.

Folk fra Nakskov har 160 km. til kbh..
Jeg har alene 65.. gider jeg altså ikke at køre for en almindelig
hverdags aften.

Og btw jeg vil blot informere jer, foreningen er stiftet. Græd snot over
det jeg er ligeglad. Desuden har jeg faktisk SSLUG i bagryggen

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-03-02 16:30

Bo Simonsen wrote in <pan.2002.03.20.11.35.45.188211.378@geekworld.dk>:
> Og btw jeg vil blot informere jer, foreningen er stiftet. Græd snot over
> det jeg er ligeglad. Desuden har jeg faktisk SSLUG i bagryggen

Well, jeg er da også ligeglad. :)
Jeg synes det godt med et lokalt initiativ. Men jeg forstår ikke hvorfor i
opretter en forening til det, i stedet for blot at kalde det en lokal
afdeling af SSLUG. Det kan jo næsten ikke være andet i praksis alligevel.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Snuden

Dato : 19-03-02 20:33

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> Der er kun én regering i Danmark. Cykler du til hovedstaden når der er
valg?
> ------------------------
Og 275 kommuner.

/ Snuden

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-02 20:57

Snuden wrote:
> Og 275 kommuner.

My point exactly.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-03-02 11:33

On Tue, 19 Mar 2002 17:58:53 +0100, Niels Andersen wrote:

> Hvad med en lokal afdeling af SSLUG?
>
> På sin vis er det jo egentlig latterligt at have mere end én LUG i
> Danmark...

Hvorfor dog det?

Du synes simpelthen lokale brugergrupper er latterlige... aha...

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-02 16:11

Bo Simonsen skrev:

>Du synes simpelthen lokale brugergrupper er latterlige... aha...

Næ, han synes nok - som jeg - at alle Linuxbrugere skulle slutte
sig sammen i én forening. Det kan umuligt forhindre lokale
initiativtagere i at lave hvad de måtte finde nyttigt.

Tænk hvis hvert firma havde sin egen fagforening ...

--
Bertel

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-03-02 19:48

On Wed, 20 Mar 2002 16:11:29 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> at lave hvad de måtte finde nyttigt.
>
> Tænk hvis hvert firma havde sin egen fagforening ...

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om jer.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-03-02 20:06

Bo Simonsen skrev:

>Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om jer.

Vælg altid den positive tilgang - især da hvis du er i tvivl.

--
Bertel

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 20-03-02 20:01

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> wrote:

BS> Jeg ved ikke hvad jeg skal mene om jer.

Jeg holder med dig - jeg synes også det er nogen underlige
kommentarer du får til dit gode initiativ..

Morten

--
New Yorker cartoon caption: "You have the right to remain silent. Anything
you say may be used against you in a court of law, newspapers, periodicals,

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-03-02 16:28

Bo Simonsen wrote in <pan.2002.03.20.11.33.01.434122.378@geekworld.dk>:
> Du synes simpelthen lokale brugergrupper er latterlige... aha...

Nej, det synes jeg skam ikke. Til gengæld synes jeg at Danmark er så lille
et land, at det ikke rigtigt kan være andet end lokalt. (Husk at se det i
forhold til, at vi har en hel planet med Linux-brugere.)

Jeg synes det er helt fint, at man foretager mere lokale initativer. Men
jeg kan ikke se nogen grund til at kalde det en helt ny LUG, danne en
forening med bestyrelse og hele molevitten.

Er det virkeligt så slemt, at kalde det fx. "DK-LUG - Sydsjælland"? (Hvis
der var en landsdækkende LUG.) Så slipper i for meget af det
organisatoriske arbejde osv.

Desuden er SDLUG navnet på en LUG i San Diego...

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 21-03-02 00:31

Niels Andersen skrev:

> Hvad med en lokal afdeling af SSLUG?

SSLUG har ingen planer om at sprede sig udenfor Skåne og
Sjælland, men i øvrigt er det en helt fin idé at oprette
lokale linux-brugergrupper i Skåne og på Sjælland.

> På sin vis er det jo egentlig latterligt at have mere end én LUG i
> Danmark...

Ikke enig!

Jacob
--
"if a person can't communicate,
the very least he can do is to shut up!"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 19-03-02 18:43

Stefan Bruhn skrev:

> Er det det ekstra "s" i users du farer op over?

Nej, "Syd Dansk". Det hedder "Syddansk" (dog normalt ikke med stort
begyndelsesbogstav, men det ville være her, fordi det er begyndelsen af
en titel).

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-03-02 22:34

On Tue, 19 Mar 2002 18:43:02 +0100, Jonas Koch Bentzen

Det ekstra s faldt mig bare i øjnene :)

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 19-03-02 17:06

On Tue, 19 Mar 2002 16:52:52 +0100
Stefan Bruhn <devnull@bruhn.tk> wrote:

> Er det det ekstra "s" i users du farer op over?

Nej han 'farer op' over Syd Dansk, som på dansk hedder Syddansk.

> F.eks. en NSLUG (NS=Nord Sjælland) ville være pænt fed da der ville være

Og hvis jeg ikke nævner det vil han også om et øjeblik 'fare op' over Nord
Sjælland, af samme grund som ovenfor.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-03-02 17:20

On Tue, 19 Mar 2002 17:06:07 +0100, Andreas Kleist Svendsen
<usenetnospam@nau.dk> wrote:

>Og hvis jeg ikke nævner det vil han også om et øjeblik 'fare op' over Nord
>Sjælland, af samme grund som ovenfor.

Det sjove er, jeg ville normalt skrive det som Nordsjælland, men blev
påvirket af at se Syd Dansk :)

Anyway, det ville stadig være fedt med nogen mere lokale LUG's istedet
for én der dækker hele Sjælland og Skåne.

Fra : DUdsen

Dato : 20-03-02 15:29

Stefan Bruhn wrote:

> Det sjove er, jeg ville normalt skrive det som Nordsjælland, men blev
> påvirket af at se Syd Dansk :)
>
> Anyway, det ville stadig være fedt med nogen mere lokale LUG's istedet
> for én der dækker hele Sjælland og Skåne.

På den anden side ville det også påvirke sslugs evne til at virke som en
lobbyorganisation negativt.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-03-02 20:30

On Wed, 20 Mar 2002 15:28:30 +0100, DUdsen wrote:

> På den anden side ville det også påvirke sslugs evne til at virke som en
> lobbyorganisation negativt.

Jeg har fået en enorm opbagning hos SSLUG. Jeg betrakter nærmere vores
gruppe som en søstergruppe til SSLUG.

Helt ærligt forstår jeg ikke hvorfor i er så oprørte over den nye gruppe.
Det virker jo næsten somom i vil lave et monopol på brugergrupper som kun
tilhører sslug.

Det hænger ikke sammen, når man ser på ideologien bag Linux.

Jeg er meget ked, af at i opfatter det sådan.

Bo Simonsen

Join the GNU generation!

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 21-03-02 00:29

Bo Simonsen skrev:

> Jeg har fået en enorm opbagning hos SSLUG. Jeg betrakter nærmere vores
> gruppe som en søstergruppe til SSLUG.

Bortset fra den helt utilbørlige invasion af Sydsjælland
betragter jeg også SDLUG som et godt initiativ på linie med
alle de andre aktive danske linux-brugergrupper.

> Helt ærligt forstår jeg ikke hvorfor i er så oprørte over den nye gruppe.

Tror du ikke det mest er for sjov. - Navnet, eller i det
mindste den måde I skriver det, skar også mig i øjnene, men
jeg synes i øvrigt godt om initiativet.

> Det virker jo næsten somom i vil lave et monopol på brugergrupper som kun
> tilhører sslug.

Det er helt klart ikke SSLUG's ønske. Jo flere
brugergrupper, des mindre en del af arbejdet hænger vi på.

> Det hænger ikke sammen, når man ser på ideologien bag Linux.

Nej.

> Jeg er meget ked, af at i opfatter det sådan.

Det tror jeg heller ikke at folk gør.

Jacob
--
"The same equations have the same solutions."

Fra : DUdsen

Dato : 21-03-02 15:23

Bo Simonsen wrote:

> Jeg har fået en enorm opbagning hos SSLUG. Jeg betrakter nærmere vores
> gruppe som en søstergruppe til SSLUG.

Det er det jo sådan set også
> Helt ærligt forstår jeg ikke hvorfor i er så oprørte over den nye gruppe.
> Det virker jo næsten somom i vil lave et monopol på brugergrupper som kun
> tilhører sslug.

Jeg er heller ikke oprørt jeg påpeget bare at en stor moderorganisation har
sine fordele når man skal til at råbe omverdenen op.
Dette betyder ikke at man sagtens kan have selvstyrende lokale grupper men
6167 medlemmer giver bedre gennemslags kraft end 200 medlemmer i en mindre
forening.
Du får ikke råbt omverdenen op hvis man ikke representere en betydelig
resourcer (eller kvantitet)
Det ville selvfølgeligt værre bedre hvis man havde en organisation der
kunne tale for alle danske og svenske linux brugere.
selvfølgeligt skal der oprettes grupper gerne en i hvereneste lille flække
på sjæland men det bør ikke ske på bekostning af synligheden overfor
offentligheden

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-03-02 16:39

Bo Simonsen wrote in <pan.2002.03.20.20.30.03.267947.2633@geekworld.dk>:
> Jeg har fået en enorm opbagning hos SSLUG. Jeg betrakter nærmere vores
> gruppe som en søstergruppe til SSLUG.

Hmm... Så vidt jeg har forstået, så er SSLUG en hel del større end jeres
nye "SDLUG". Og så vidt jeg lige ved, så dækker SSLUG alt hvad i gør, og en
hel del mere.

Hvis ikke det er væsentligt forkert, så kan jeg i hvert fald kun betragte
relationen som en undergruppe.

> Helt ærligt forstår jeg ikke hvorfor i er så oprørte over den nye gruppe.

Det tror jeg såmen heller ikke der er nogen der er. Jeg (og vist også de
andre med negativ respons) synes bare det er lidt sjovt, at man ud af en så
stort et geografisk område, som Linux strækker sig over, vil lave et LUG
til Sydsjælland. :)

> Det virker jo næsten somom i vil lave et monopol på brugergrupper som kun
> tilhører sslug.

Jeg har intet med SSLUG at gøre. Jeg sidder her i Jylland, og kan se at der
er en LUG der dækker sjælland. Og når der nu trods alt er et stykke mellem
folk, er nok interesseret i Linux, til at være aktiv i en LUG, så ser jeg
ingen grund til geografisk overlap.

> Det hænger ikke sammen, når man ser på ideologien bag Linux.

Jeg synes det er omvendt. En god ting ved Linux er, at alle brugerne
arbejder sammen. At oprette en LUG, hvor der allerede er en, synes jeg ikke
ligner optimalt samarbejde.

Men jeg kan så fornemme, at I arbejder tæt sammen med SSLUG, og det er da
godt. Så giver det nok ikke det, jeg var lidt bange for. (Bla. at stjæle
medlemmer fra hinanden.)

Jeg ønsker jer held og lykke med foreningen, og håber i får mange medlemmer.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.17 - Debian 3.0

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 21-03-02 17:55

Niels Andersen skrev:

> Hmm... Så vidt jeg har forstået, så er SSLUG en hel del større end jeres
> nye "SDLUG".

Det er der vist noget om.

> Og så vidt jeg lige ved, så dækker SSLUG alt hvad i gør, og en
> hel del mere.

Nej. SSLUG har ingen møder eller planer om møder på Møn,
Lolland eller Falster.

> Hvis ikke det er væsentligt forkert,

Det er det.

> [...]

> stort et geografisk område, som Linux strækker sig over, vil lave et LUG

Nu er det primært en linux-brugergruppe for småøerne syd for
Sjælland, men i betragtning af at SSLUG overhovedet ikke har
nogle aktiviteter på Sydsjælland er det da meget forståeligt
at vores nabo-linux-brugergruppe breder sig lidt ind på
"vores" territorium.

> Jeg synes det er omvendt. En god ting ved Linux er, at alle brugerne
> arbejder sammen. At oprette en LUG, hvor der allerede er en, synes jeg ikke
> ligner optimalt samarbejde.

Jeg tror ikke du har opfattet hvad SDLUG's arbejdsområde er.

Jacob
--
Open Source-arrangementer i Danmark annonceres nu på
<announce@opensource.dk>. Hvis du vil læse med, så send en

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 21-03-02 00:23

DUdsen skrev:

> [...]

Det ville helt klart være en god idé med nogle
linux-brugergrupper med et mere begrænset geografisk
område. Jeg mener at SSLUG på et tidspunkt har tilbudt at
stille infrastruktur til rådighed for eventuelle lokale
skånske og sjællandske linux-brugergrupper.

> På den anden side ville det også påvirke sslugs evne til at virke som en
> lobbyorganisation negativt.

Jeg så tværtimod gerne at open source-lobbyarbejdet i
Danmark og Sverige ikke i så høj grad skete i SSLUG's navn,
men i stedet foregik med alle de danske/svenske
linux-brugergruppers opbakning.

Jacob (der ikke skriver på SSLUG's bestyrelses vegne)
--
"The same equations have the same solutions."