Grafikkort i bærbar?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 19-03-02 12:51

Jeg har kig på en rar IBM Thinkpad X20 som suplement til min stationære..
Hele maskinen er mægtig rar, dog har jeg lige et enkelt spørgsmål..

Maskinen er udstyret med en P3 600Mhz processor og 128 mb ram. Grafikkortet
er et ATI Rage Mobility M (2x agp) - men kun med 4 mb SDRam... Hvor meget
kan man spille på sådan en? Jeg tænker mest på de 4mb grafik-ram... I min
stationære har jeg et 32mb Geforce2mx, så jeg ved ikke helt hvor "lidt"
kraft/ram der som minimum skal til at trække forholdsvis nye spil
(CounterStrik f.eks.)..

Er der nogen der kan løfte sløret for dette?

Mvh Kim

--
Please remove "REMOVE" in my e-mail address before replying.

Fra : Herold

Dato : 19-03-02 13:07

> [...]
> stationære har jeg et 32mb Geforce2mx, så jeg ved ikke helt hvor "lidt"
> kraft/ram der som minimum skal til at trække forholdsvis nye spil

Counter-Strike vil den nok til nød kunne køre, men det bliver ikke kønt...
Nu er Counter-Strike heller ikke nyt.

Jeg sidder selv med en Thinkpad med et 8mb Savage 4 og den kan liiige klare
det, men så heller ikke mere.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-03-02 13:31

Herold skrev:
> [...]
> Nu er Counter-Strike heller ikke nyt.
>
> Jeg sidder selv med en Thinkpad med et 8mb Savage 4 og den kan liiige klare

Tror også hans maskine er lige i underkanten, men sådan et ATI Rage
grafikkort yder faktisk meget godt.
Sidder selv med en Dell Inspiron 400 med 700 MHz, 256 mb ram og et 8 mb
ATI Rage grafikkort, og her kan jeg køre CS flydende.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 19-03-02 13:53

Jeg skrev også "forholdsvis nye" :)

> [...]
> Sidder selv med en Dell Inspiron 400 med 700 MHz, 256 mb ram og et 8 mb
> ATI Rage grafikkort, og her kan jeg køre CS flydende.

Jeg ville godt nok også helst have minimum 8mb, men jeg er alligevel
fristet, for prisen er meget attraktiv, maskinens vægt/batterilevetid/osv.
taget i betragtning.. Men til 2d (Office, Photoshop osv.) er det vel næsten
underordnet om maskinen har 2, 4 eller 8 mb grafikkort, ikke?

Det er udelukkende som supplement til min stationære, så måske skulle jeg
bare droppe det med at spille på den, og så kun game hjemme :)

Kim

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-03-02 13:58

Kim Søvsø Pedersen skrev:

> [...]
>
> Det er udelukkende som supplement til min stationære, så måske skulle jeg
> bare droppe det med at spille på den, og så kun game hjemme :)

Så hvis du dropper det med at spille på den, så har du en fin maskine
til dine behov.