XML
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-01-01 13:47

Jeg har en side, der er baseret på XML og XSL ... og det er sådan set lige
ud af landevejen at lave det. Men jeg kunne godt tænke mig at have en
dropdown-box på siden ... hvor indholdet også skal tages fra XML-data.

Kan det lade sig gøre ? Jeg har forsøgt at finde noget om dette emne, men
har fundet i alt 0% ! ...

/Jesper

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-01-01 16:41

> Jeg har en side, der er baseret på XML og XSL ... og det er sådan set lige
> ud af landevejen at lave det. Men jeg kunne godt tænke mig at have en
> dropdown-box på siden ... hvor indholdet også skal tages fra XML-data.

Har du ikke en URL til den? Jeg vil da godt se hvordan noget sådan er skruet
sammen...

Venlih hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-01-01 20:49

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote in message

> Har du ikke en URL til den? Jeg vil da godt se hvordan noget sådan er
skruet
> sammen...

du kan downloade en masse eksempler fra wrox.com - men jeg har lagt filerne
fra kapitel 3 ud på http://stocholm.dk/xml hvor du kan se hvordan man
kombinerer XML og stylesheets.

/Jesper

Fra : Spacer Gif

Dato : 29-01-01 22:41

Lyder spændende -kan du ikke fortælle lidt om hvordan man laver XML baserede
sider -?
/SG

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-01-01 07:13

Hej.

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message
> [...]
> dropdown-box på siden ... hvor indholdet også skal tages fra XML-data.
>
> Kan det lade sig gøre ? Jeg har forsøgt at finde noget om dette emne, men

Jeg er ikke lige haj til det her.
Men her er et klip fra et eksempel, jeg fandt for et års tid siden:
<xsl:for-each select="AUCTIONBLOCK/ITEM/BIDS/BID">
<TR STYLE="font-family:Verdana; font-size:12pt; padding:0px 6px">
<TD>$<xsl:value-of select="PRICE"/></TD>
<TD STYLE="background-color:lightgrey"><xsl:value-of
select="TIME"/></TD>
<TD><xsl:value-of select="BIDDER"/></TD>
</TR>
</xsl:for-each>

Som du kan se, bygger det en tabel ud fra felterne PRICE,TIME,BIDDER
Det burde være 'lige ud ad landevejen' at lave det samme for en dropdown
box.

--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk