SQL i access.... CAST og SUBSTRING?
Fra : Peter Petersen

Dato : 29-01-01 14:33

Hej dk.edb.database

Jeg sidder og er ved at konvertere databasen til et af mine programmer til
access og det går såmend også meget fint........

Men mine SQL sætninger kan access ikke lide.

Tilsyneladende kender access ikke CAST og SUBSTRING (fra paradox).

Hvad hedder de tilsvarende funktioner i Access-SQL, og hvordan anvendes de?

Hvis det er nemmere med et eksembel, så drejer det sig om:

SELECT andrefelter, SUBSTRING("feltnavn" FROM 1 FOR 3) AS NYNAVN

og

SELECT andrefelter, CAST("tekst" AS CHAR(5)) AS TEKST

(tekst kan være et feltnavn, man også bare ren tekst, som skal repræsenteres
som et tekst-felt med den angivne længde)

På forhånd tak.

Peter Petersen