Indsendelse af IBM pladelager til rep.
Fra : Achton N.

Dato : 18-03-02 22:41

Hej,

jeg er den heldige ejer af en IBM 40GB 60GXP
harddisk, som nu er afgået ved døden. Den siger
de velkendte klik-lyde og kan ikke engang
genkendes af BIOS, endsige DFT.

Mit spørgsmål er nu, om nogen skulle vide,
hvordan man får fat i noget "IBM-certificeret"
emballage til returforsendelsen, hvis man nu
har været så intelligent at smide den originale
ud? IBM kræver jo nærmest, at man indsender
drevet i en blyforet, stålhærdet, stødsikker
titaniumsindpakning med nitter og RMA-markering
i blinkende neon på ydersiden... go figure.

Hvad gør jeg? Kan det erhverves nogen steder?
Ligger nogen monstro inde med en æske, jeg kan
låne?

Takker.

/anton

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-03-02 00:13

Pladelager - det er godt nok lang tid siden jeg sidst har hørt den...

> jeg er den heldige ejer af en IBM 40GB 60GXP
> harddisk, som nu er afgået ved døden. Den siger
> de velkendte klik-lyde og kan ikke engang
> genkendes af BIOS, endsige DFT.

Øv!

> [...]
> drevet i en blyforet, stålhærdet, stødsikker
> titaniumsindpakning med nitter og RMA-markering
> i blinkende neon på ydersiden... go figure.

Du kommer ikke langt med det vås der.

> Hvad gør jeg? Kan det erhverves nogen steder?

Køb en papkasse størrelse 3 på posthuset. Du kan købe skumgummi i fx Larsens
Sengelager, og andre steder.

Kom disken i en antistatic pose.
Placer 5 cm skumgummi i bunden af kassen.
Læg disken i midten.
Placer 2 cm skumgummi hele vejen uden om disken. En skive med hul i.
Læg 5 cm skumgummi oven på disken.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Esben

Dato : 19-03-02 05:24

"Achton N." <achton@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i blinkende neon på ydersiden... go figure.
>
> Hvad gør jeg? Kan det erhverves nogen steder?
> Ligger nogen monstro inde med en æske, jeg kan

Prøv at spørge i en computerbutik eller lignende. Egentlig strengt at de
skal være pakket så godt ind - for de ER jo allerede i stykker. Men det er
vel for at kunne fejlsøge mere præcist og samtidig øge chancen for at de kan
sælges igen som refurbished.

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-03-02 07:50

> [...]
> vel for at kunne fejlsøge mere præcist og samtidig øge chancen for at de

Hvis de kan reparere disken er det den samme disk du får retur! Ellers
genbruges dele fra den sammen med dele fra en anden disk, som så bliver
retuneret til en kunde.
Det er IKKE en ny disk man får. Derfor forlanger de indpakningen.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk