DHCP porb på en LinkSys EtherFast Cable/DS~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-03-02 20:31

Hej.

Jeg har for nylig fået sådan en krabat (den har model betegnelsen
BEFSR41 V.2) inden for døren.

Her er et link yil den, for referencens skyld -
http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=23&prid=20

Den skal fungere som DHCP server overfor mine 2 maskiner, samt den
laptop jeg af og til har med hjem.

Problemet er at den af og til bare ikke stanger en IP ud til
maskinerne - så får de bare APITA (kan det passe den hedder det ?)
adresse - altså 169. et eller andet.

Så forsøger jeg at renewe, og får så efter en 10-20 sekunder at vide
at "DHCP is unreachable". Næste gang jeg starter maskinen, virker det
måske - eller også skal der flere gange til.

Jeg har selvfølgelig en mistanke om at DHCP serveren i routeren er den
skyldige, men man ved jo aldrig om der er noget andet man har overset.

Lidt facts om routerens opsætning

DHCP lease time = 24 timer
IP range: 192.168.1.100 - opad
Antal adresser den skal kunne give ud = 20
LAN speed 100 Mbit
Opgraderet til seneste firmware 1.42

Maskinerne:

Maskine 1: Windows XP med en D-Link DFE538-TX

Maskine 2a: Windows 2000 med en Intel LanDesk Pro

Maskine 2b: Windows 2000 med en Intel LanDesk Pro (boot option 2 på
maskine 2)

Jeg er selv løbet tør for ideer til hvad det ellers kunne være end
DHCP serveren, men inden jeg bomber LinkSys med e-mail, vil jeg gerne
lige have nogen friske øjne på tingene.

Håber nogen har nogen kommentarer og indspark.

--
Thomas Jensen

"Any technology distinguishable from magic is not sufficiently advanced."