Skærm hyler
Fra : Thomas Hjort

Dato : 18-03-02 17:48

En ven har en gammel 15" hyandai (eller sådan noget lignende) skærm. Den er
begyndt at hyle med en MEGET højfrekvent tone. Hvad er der galt? Og kan det
fikses?

Mvh Thomas

Fra : Stuffy

Dato : 18-03-02 17:52

> [...]
er
> begyndt at hyle med en MEGET højfrekvent tone. Hvad er der galt? Og kan

Ofte er det strømforsyningen der larmer - det er sandsynligvis billigere at
købe en ny skærm end at lave den gamle...

Hilsen Jimmy

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 18:03

In dk.edb.hardware, Stuffy wrote:

>Ofte er det strømforsyningen der larmer - det er sandsynligvis billigere at
>købe en ny skærm end at lave den gamle...

Hyler en strømforsyning? Summer den ikke bare? Nå, men jeg havde i
hvert fald samme problem med min gamle skærm. Din ven burde måske
prøve at rodde lidt med opdateringsfrekvensen og opløsningen, til han
finder en kombination der ikke hyler. Det løste i hvert fald problemet
her.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 18-03-02 18:34

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> prøve at rodde lidt med opdateringsfrekvensen og opløsningen, til han
> finder en kombination der ikke hyler. Det løste i hvert fald problemet

Tak for det. Det prøver jeg at gøre for ham (han er 110% clueless:))

Er Marie Carie tilgivet?

Mvh Thomas

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 18:49

In dk.edb.hardware, Thomas Hjort wrote:

>Er Marie Carie tilgivet?

(Mariah Carey) Men LOL... Nej da! hehe Jeg fik bare lyst til at
skifte signatur...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-02 19:39

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

> (Mariah Carey) Men LOL... Nej da! hehe Jeg fik bare lyst til at
> skifte signatur...

Hvad for en fisk,, den fattede jeg altså ikke

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 20:01

In dk.edb.hardware, Bjarke Hansen wrote:

>Hvad for en fisk,, den fattede jeg altså ikke

Hehe, jeg har lige ændret min signatur.

Fra:
Lars Stokholm (Who wants to choke Mariah Carrey?)
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det.

Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Christian Mygind

Dato : 18-03-02 18:39

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> begyndt at hyle med en MEGET højfrekvent tone. Hvad er der galt? Og kan

Det er sandsynligvis en spole, der er gået i svingninger.
Den kan enhver elektroniksmed fixe ved at spraye lidt lak på - ingen voldsom
operation!

/Chr

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-03-02 18:51

In dk.edb.hardware, Christian Mygind wrote:

>Det er sandsynligvis en spole, der er gået i svingninger.
>Den kan enhver elektroniksmed fixe ved at spraye lidt lak på - ingen voldsom
>operation!

Nej, det mente Zitech heller ikke, men det løste ikke problemet her.
De fortalte mig at jeg bare skulle lade den varme op i en halv times
tid. Det var normalt... Yeah right!

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Henning

Dato : 18-03-02 22:06

On Mon, 18 Mar 2002 18:51:12 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Nej, det mente Zitech heller ikke, men det løste ikke problemet her.
>De fortalte mig at jeg bare skulle lade den varme op i en halv times
>tid. Det var normalt... Yeah right!

En limpistol løser problemet på 5 minutter. Find kernen der hyler ved
hjælp af en plasticpind, og læg en klat lim på den.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Rasmus R

Dato : 19-03-02 12:22

Det som hyler er din strømforsyning (en switch mode strømforsyning)
sikkert en lyt eller felre der er blevet træt og misted elidt kapcitet så
begynder den at hyle

mvh
Rasmus

www.linuxfromscratch.dk