Bedste IDE HDD til at kører 24/7/365 min 8~
Fra : Thostrup

Dato : 18-03-02 17:00

Hvilken hdd skal man vælge til en server der kører 24/7/365?

Det skal være en IDE disk og på minimum 80 Gb

På forhånd tak

Mvh

Thostrup

Fra : Kelloggs

Dato : 18-03-02 23:14

"Thostrup" <News@REMOVEthostrup.net> wrote in message
> Hvilken hdd skal man vælge til en server der kører 24/7/365?
>
> Det skal være en IDE disk og på minimum 80 Gb

Har selv WD og IBM (den famøse 75GXP) og begge kører fint 24/7/365, det er
dog ikke 80GB, men princippet er vel det samme.

Fra : Rasmus R

Dato : 19-03-02 12:26

Køb en Maxtor eller en WD de holder godt har selv en WD som har kørt de
sidste 3 år
uden mislyde eller andet
bare sørg for at der er lidt flow forbi din disk så den ikke er 30grader
konstant så holder de længere

Mvh
Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
or
www.emperial.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-03-02 01:13

"Thostrup" <News@REMOVEthostrup.net> skrev i en meddelelse
> Hvilken hdd skal man vælge til en server der kører 24/7/365?

Skal den kun holde i 7 år?

mvh
Henning

Fra : Per Krabbe

Dato : 20-03-02 08:26

7 = dage om ugen
24 = timer om dagen
365 = dage om året

Kommer fra en reklame om computere.

Fra : Deaster

Dato : 20-03-02 13:15

"Per Krabbe" <perkrabbe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 7 = dage om ugen
> 24 = timer om dagen
> 365 = dage om året
>
> Kommer fra en reklame om computere.

Det giver da slet ikke mening, så skulle man også skrive 60 minutter i
timen, 12 måneder om året osv.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Thostrup

Dato : 20-03-02 14:12

Okay .. nogle mennsker skal være påståelige.

Men den skal kunne tåle at køre hele tiden og aldrig slukkes før den dør
eller bliver for lille, og skal skiftes eller standarten ændres.
Men jeg søger så bare råd om hvilken hdd der har den længste levetid når den
altis kører ... ?

Fra : Deaster

Dato : 20-03-02 15:09

> Okay .. nogle mennsker skal være påståelige.

Hehe

> [...]
> eller bliver for lille, og skal skiftes eller standarten ændres.
> Men jeg søger så bare råd om hvilken hdd der har den længste levetid når

Så må svaret klart være scsi diske, de er beregnet til meget store loads, og
til at stå tændt altid.

Fra : Thostrup

Dato : 20-03-02 17:00

> Så må svaret klart være scsi diske, de er beregnet til meget store loads,
og
> til at stå tændt altid.

Det er jeg også ved at komme frem til. Men det tegner vist ikke som om at
der er en specifik hdd der er den bedste, nogle har haft nogle uheldige
oplevelser med et produkt, mens det har kørt upåklageligt hos andre.

Fra : Deaster

Dato : 20-03-02 19:21

> [...]
> der er en specifik hdd der er den bedste, nogle har haft nogle uheldige
> oplevelser med et produkt, mens det har kørt upåklageligt hos andre.

Vi kører med IBM's LZX diske inde hos os, de ældste af dem er efterhånden 3
år gamle og de bliver brugt meget flittigt da de bl.a sidder i vores
webserver som er godt belastet, og der har ikke været et eneste crash endnu
eller andre defekter.