Dato i emne på Outlook
Fra : Flemming Sørvin

Dato : 29-01-01 10:23

Jeg er ved, at lægge fødselsdage på familie og venner ind i Outlook,
og laver dem som reoccuring events.

Men jeg vil gerne kunne se i "overskriften" hvornår de har fødselsdag,
uden at jeg hvert år skal ændre teksten fra Poul 30 til Poul 31 osv.

Er det ikke muligt at indsætte en mini formel som f.eks. skriver Poul
[årstal-fødselsår] eller lignende? Selvfølgelig kan det lade sig gøre
med egne forms og VBA men det ville jeg helst udenom, såfrem det lader
sig gøre.

Kom endelig med input.

Flemming Sørvin
fs@bellcom.nospam.dk
(remove ".nospam" to write me)

Fra : Tom Christensen

Dato : 29-01-01 15:57

Hej Flemming

Flemming Sørvin skrev i meddelelsen ...
> [...]
>[årstal-fødselsår] eller lignende? Selvfølgelig kan det lade sig gøre
>med egne forms og VBA men det ville jeg helst udenom, såfrem det lader

Jeg skriver deres fødselsår i parentes efter deres navn - så er det
"eviggyldigt". Det er sundt med hjernegymnastik, når du skal regne ud, om du
skal til rund fødselsdag i år

mvh
Tom

Fra : Per Andersen

Dato : 29-01-01 19:18

Hvad med at lægge familien ind i en gruppe og så evt. tilpasse en af de
ekstra visninger.

--
Venlig hilsen
Per Andersen

Fra : Flemming Sørvin

Dato : 01-02-01 10:36

On Mon, 29 Jan 2001 19:17:44 +0100, "Per Andersen" <slxavxic@image.dk>
wrote:

>Hvad med at lægge familien ind i en gruppe og så evt. tilpasse en af de
>ekstra visninger.

Det lyder som en ganske fornuftig ide.

Kan du hurtige give mig en lille ide om hvordan jeg kommer igang med
dette? Jeg bruger Outlook en hel del dagligt men har ikke prøvet at
arbejde med de ekstra visninger.

Bare nogle hurtige tip til, hvordan jeg kommer igang. Og du behøver
ikke, at skære det ud i pap :)

Flemming Sørvin
fs@bellcom.nospam.dk
(remove ".nospam" to write me)

Fra : pre

Dato : 01-02-01 19:56

Nu kan jeg (igen) ikke se hvilken version det drejer sig om, heldigvis
er disse systemer ens i de forskellige udgaver. Men alligevel kan jeg
kun komme med det generelle.
Grupper dannes gennem Funktioner/Adressebog. I adressebogens Filmenu
starter (navngiver) man en gruppe og følger vejledningen videre til at
lægge "medlemmer" ind. Gruppen vises i en af visningerne i en særskilt
blok. og optræder både i kontaktlisten og adressebogen.

En muligt bedre løsning er Kategorier som startes fra Edit. Systemerne
ligner hinanden

Så er der Distributionslisten, som egentlig er beregnet til
masseforsendelse af mails - eventuelt også en ekstra kontakt-liste,
hvilket er tilladt, men nok lidt tungt at manøvrere med. Der har jeg
ingen erfaring.

Altså et program med mange muligheder, kom bare igen hvis...

--
Mvh.