PCI grafikkort i nyere bundkort?
Fra : Hans Peter

Dato : 18-03-02 14:53

Hej gruppe.

Jeg vil lige høre, om der skulle være nogen problemer i at bruge
et ældre PCI-grafikkort i et nyt system med en Duron processor
og et bundkort, der har AGP-port.
Vil den automatisk registrere grafikkortet på PCI-porten i stedet for AGP
eller skal man konfigurere det i BIOS?
Er der risiko for at bestemte bundkort ikke understøtter det?

Mvh.
Hans Peter

Fra : Martin K

Dato : 18-03-02 15:15

Når der nu er en AGP-port hvorfor benytter du ikke den... blot nysgerrig..

--
Martin K

Fra : Jesper KA

Dato : 18-03-02 15:24

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> Når der nu er en AGP-port hvorfor benytter du ikke den... blot nysgerrig..

Måske forde han netop har et ældre PCI kort liggende og ikke vil bruge penge
på et AGP ?
Jeg bruger et PCI kort til 225 ,- i en server hvor det er alt rigeligt.

Regards

Fra : Jesper KA

Dato : 18-03-02 15:27

"Hans Peter" <hansi@nospam.dk> wrote in message
> Hej gruppe.
>
> Jeg vil lige høre, om der skulle være nogen problemer i at bruge
> et ældre PCI-grafikkort i et nyt system med en Duron processor
> og et bundkort, der har AGP-port.

Skulle ikke være noget problem ..

> Vil den automatisk registrere grafikkortet på PCI-porten i stedet for AGP
> eller skal man konfigurere det i BIOS?

Jeg har prøvet det flere gange og den eneste gang jeg måtte i bios og ændre
indstillingerne der var ved en eller anden IBM maskine

> Er der risiko for at bestemte bundkort ikke understøtter det?

Jeg tror bestemt ikke du kommer ud for den slags problemer ..

Regards

Fra : Thore Sorensen

Dato : 18-03-02 15:45

On Mon, 18 Mar 2002 14:53:08 +0100, "Hans Peter" <hansi@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>og et bundkort, der har AGP-port.
>Vil den automatisk registrere grafikkortet på PCI-porten i stedet for AGP

Den detect'er kortet i PCI-bus'en men det er en god ide' at sætte
bios-valgmuligheden til PCI/AGP i stedet for AGP/PCI.
,
>Er der risiko for at bestemte bundkort ikke understøtter det?

Har været ude for et par Compaq Presario' er (med on-board gfx-kort) der
ikke ville kendes ved flere forskellige 3D/32MB Nvidia-kort, men ellers
ikke de store problemer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Hans Peter

Dato : 18-03-02 17:31

Tak for svarene.

Jeg skal netop lave en meget prisbillig maskine, og derfor ville jeg gerne
bruge et ældre Matrox PCI-kort.
Og det ser det jo så ud til, at jeg godt kan.

/Hans Peter