Try except fails
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 18-03-02 13:11

Hej

jeg har et program, hvori jeg laver nogle beregnede felter.
Disse beregninger er pakket ind i

TRY

EXCEPT

END

da jeg ikke altid ved, om det der bliver divideret med er 0.

Nu er problemet så det, at jeg har en kunde, hvor to af hans maskiner
fejler med en blå skærm i denne try except del (kun når det er division med
0).

Jeg mener, jeg på et tidspunkt læste, at dette problem kunne skyldes
bundkortets chipsæt (vistnok VIA).

Er der nogen der kan bekræfte dette og evt. fortælle mig en løsning ?

Michael

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 18-03-02 13:33

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen.NoSpam@Microcom.Com> skrev i en
meddelelse

> Er der nogen der kan bekræfte dette og evt. fortælle mig en løsning ?

Kan du ikke vise os koden...?

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 18-03-02 14:05

Jo, det kan jeg da godt.

Her :

try
QVPct.Value := ((Behold-BeholdMoms)-BeholdKostPr)*100 /
(Behold-BeholdMoms);
except
QVPct.Value := 0;
end;

Michael

Fra : Claus Nielsen

Dato : 18-03-02 20:14

>Nu er problemet så det, at jeg har en kunde, hvor to af hans maskiner
>fejler med en blå skærm i denne try except del (kun når det er division med
>0).

En enkel løsning kan være at tjekke om det du dividerer med er 0,
inden du foretager divisionen. Det burde din try / except egentlig dog
håndtere, men da det ikke er tilfældet, så...

Desværre hjælper det ikke med at finde årsagen på problemet, så selv
om den her løsning sandsynligvis lader dig kører videre i øjeblikket,
så aner du egentlig ikke om det kun er 0-division der er problemet.

Mvh, Claus
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 19-03-02 09:26

Det er faktisk også sådan jeg har løst problemet i første omgang.
Men jeg ønsker en mere permanent løsning.

Michael