Foredrag med Claus Styker
Fra : Henrik Schmidt

Dato : 18-03-02 09:35

Nå, der var nok nogen der så rødt, hva? Nej, dette er ikke en reklame.
Jeg skal såmænd bare til foredrag med Claus Styker, og har tænkt mig at
konfrontere ham med nogle af de ting, han har sagt i hans programmer, og i
den sammenhæng er det jo udmærket at være bakket op af faktum. Der skulle
vel ikke være nogen, der har nogle henvisninger til undersøgelser der viser,
at højintensitets træning ikke i udpræget grad fører til øget
kalorieindtagelse bagefter(eller evt. det modsatte - jeg kunne jo tage fejl
)? Med andre ord vil jeg godt finde et par artikler der afliver den der
med "ja, men hvis man træner med høj intensitet falder ens blodsukker
voldsomt, og man bliver meget sulten bagefter træning"
Jeg har adgang til de fleste medicinske tidsskrifter .

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Arcana

Dato : 19-03-02 00:14

"Henrik Schmidt" <smurf@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har adgang til de fleste medicinske tidsskrifter .

- ligesom alle andre, som enten har Internet-forbindelse eller kan finde ud
af at frekventere et bibliotek.

/arcana

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-03-02 00:27

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Henrik Schmidt" <smurf@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> - ligesom alle andre, som enten har Internet-forbindelse

Forlagene kræver ofte betaling for adgang til deres tidsskrifter.

> eller kan finde ud af at frekventere et bibliotek.

Mon ikke han mente _nem_ adgang

--
Jens Axel

Fra : Arcana

Dato : 19-03-02 00:58

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en meddelelse

> Forlagene kræver ofte betaling for adgang til deres tidsskrifter.

Du kan altid finde abstracts gratis på Entrez-pub-med. Hvis du søger på
abstracts, er det ingen sag at fotokopiere, hvad man har brug for, ved hjælp
af de referencer, man finder.

> Mon ikke han mente _nem_ adgang

Hvad kan dog være nemmere end at bevæge sin fede røv ned på bibleren?
Abonnere på tidsskrifterne? Eller få en eller anden glad gut på Usenet til
at lave søgninger for sig, fordi man ikke selv gider?

Ellers kan man jo installere Reference Manager, hvis ens behov for viden
opvejer de ca. 2500 bobs, programmet koster.

/arcana

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 19-03-02 08:22

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
> Abonnere på tidsskrifterne? Eller få en eller anden glad gut på Usenet til
> at lave søgninger for sig, fordi man ikke selv gider?

Nu ved jeg ikke hvilket bibliotek du besøger, men jeg har da indtrykket af,
at de fleste ikke-universitetsbiblioteker ikke har de sidste mange års
medicinske tidsskrifter liggende. Men du har da ganske ret i, at det var af
ren dovenskab jeg spurgte i gruppen. Jeg kunne nemlig huske en diskussion
der omhandlede emnet tidligere på året. Den har jeg så fundet nu, så
spørgsmålet er egentligt ikke relevant længere.

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 19-03-02 09:52

"Henrik Schmidt" <smurf@rrk.kollegienet.dk> wrote in message

> Men du har da ganske ret i, at det var af
> ren dovenskab jeg spurgte i gruppen.

.... og al mulig respekt for det Dovenskaben længe leve!

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient.
http://www.cmrc.dk ; http://www.ku.dk

Fra : Arcana

Dato : 19-03-02 22:34

"Henrik Schmidt" <smurf@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvilket bibliotek du besøger, ....snip....

DNLB - Danmarks Natur- og Lægevidenskabelige Bibliotek på hj. af Nr. Allé.

--
arc@na

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-03-02 21:41

> Hvad kan dog være nemmere end at bevæge sin fede røv ned på bibleren?

Man kan være der i forvejen (læs: man kan have fast læseplads på
et universitetsbibliotek

--
Jens Axel