Switch med management ?
Fra : Mitch

Dato : 17-03-02 19:11

Hej !
Hvad vil det sige, at en switch er udstyret med management ?
MVH
Michel Freuchen

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 17-03-02 21:38

> Hvad vil det sige, at en switch er udstyret med management ?

Det er vel typisk, at du kan konfigurere den - ved telnet, webinterface
eller lignende, og at du kan konfigurere virtuelle LAN's, Layer 3 switching
(på nogle få) og den slags.

/Kim

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 18-03-02 00:52

> Det er vel typisk, at du kan konfigurere den - ved telnet, webinterface
> eller lignende, og at du kan konfigurere virtuelle LAN's, Layer 3
switching
> (på nogle få) og den slags.

Ja, tag f.eks. cisco 3500 serien som er født med Cluster Management Suite
(CMS) som er et web-interface der giver mulighed for at konfigurere VLAN,
SMTP, navngive porte, overvåge..mm. for flere switche af gangen via ét
interface.

Se evt. demo her:
http://www.cisco.com/warp/public/779/smbiz/multimedia/cmsdemo/CMS_DEMO_D.htm

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 18-03-02 01:19

> Ja, tag f.eks. cisco 3500 serien som er født med Cluster Management Suite
> (CMS) som er et web-interface der giver mulighed for at konfigurere VLAN,
> SMTP
..... ooops det er der dog ikke mulighed form, men SNMP..

Fra : Mitch

Dato : 18-03-02 19:57

Hej !
Tak for svarene - så blev jeg lidt klogere (så er der stadig håb for mig
....)
MVH
Michel Freuchen