Validering (frameset)
Fra : kajo

Dato : 16-03-02 20:42

Jeg har forsøgt at validere min side, men får følgende fejl.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør, når jeg nu godt vil beholde
mit frameset med nedenstående typografi.

<frameset rows="78,*,8" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
Error: there is no attribute "BORDER" for this element (in this HTML
version)

<frameset rows="78,*,8" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
Error: there is no attribute "FRAMESPACING" for this element (in this HTML
version)
<frameset rows="78,*,8" border="0" framespacing="0" frameborder="NO">
Error: there is no attribute "FRAMEBORDER" for this element (in this HTML
version)
Mvh Kajo

http://home.worldonline.dk/~privat09/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-02 21:34

Sat, 16 Mar 2002 20:41:50 +0100, skrev "kajo"
<Fiffi@worldonline.dk>:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør, når jeg nu godt vil beholde
>mit frameset med nedenstående typografi.

Du må vælge mellem, at siden valideres eller ej.

Det eneste, der accepteres af validatoren er at frameborder="0"
står ved de linjer, der svarer til
<frame name="menu" src="menu.htm" scrolling="auto"
frameborder="0" marginwidth="0">

Og det er desværre ikke optimalt i alle tilfælde.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : kajo

Dato : 17-03-02 01:00

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i
> Du må vælge mellem, at siden valideres eller ej.

Tak for svaret -så kan jeg tygge lidt på det.

Mvh. Kajo

Jeg har set andre sider med samme problem,
hvor logo'et fra W3C alligevel er på, men det
betragter jeg som snyd.
Se evt. her:
http://www.pein.dk/index.htm

Fra : kajo

Dato : 17-03-02 01:08

kajo <Fiffi@worldonline.dk> skrev i
> Jeg har set andre sider med samme problem,
> hvor logo'et fra W3C alligevel er på, men det
> betragter jeg som snyd.
> Se evt. her:

Jeg skrev vist forkert adresse i forige indlæg,
her er den rigtige:
http://www.pein.dk/siteinfo/index.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-03-02 03:06

Sun, 17 Mar 2002 01:08:27 +0100, skrev "kajo"
<Fiffi@worldonline.dk>:

>Jeg skrev vist forkert adresse i forige indlæg,
>her er den rigtige:
>http://www.pein.dk/siteinfo/index.htm

Framesettet validerer ikke, det andet gør sikkert.

Her er det dog ikke frameborder, det er placeret rigtig nok (og
derfor er der en border på framen), men framespacing.