Asus P5A Super 7
Fra : LB

Dato : 16-03-02 17:47

Hej ng

Jeg kan ikke finde den sidste nye bios (og heller ingen andre) til dette MB,
og da jeg har købt et Geforce2 MX400 grafikkort, som ikke virker på min
maskine, men på en af mine bekendtes maskine, er vi blevet enige om at det
muligvis skyldes at mit MB aldrig har fået opdateret sin bios, og dette
sikkert er fejlen, så.jeg skal bruge den seneste bios, og håber at der er
nogen herinde der kan hjælpe.

Mvh
Lars
_________________________________________ Lars Bureso ICQ#:150166391 Current
ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142150166391 More
ways to contact me: http://wwp.icq.com/150166391

Fra : orbital

Dato : 16-03-02 20:22

On Sat, 16 Mar 2002 17:47:06 +0100, "LB" <bureso@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>muligvis skyldes at mit MB aldrig har fået opdateret sin bios, og dette
>sikkert er fejlen, så.jeg skal bruge den seneste bios, og håber at der er

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/

bios 1011 anbefales. Det er en beta (for k6-2+ og k6-3+) men den giver
mulighed for f.eks. 60 Gbyte harddisk og er fra dec. 2000.

aflash kan anvendes fra dos (efter boot på startup diskette):
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/

Her er en nyttig agp-driver ali_i106
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

mvh

John

Fra : Jakob M

Dato : 16-03-02 22:46

> Her er en nyttig agp-driver ali_i106
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CHIPSATZ/ALI/

Her finder du alle chipset driverne http://www.ali.com.tw/ under
support->drivers->Alladin 5, og ikke kun AGP-driveren.

Mvh
Jakob

Fra : LB

Dato : 17-03-02 02:10

Mange tak for hjælpen, jeg håber det lykker at fo det hele til at virke.

Fra : Frank Andersen

Dato : 17-03-02 22:05

Du skal nok ikke blive alt for skuffet, men du får nok ikke Asus P5A til at
køre med andet end Voodoo 3 2-3000. Ikke at der er noget i vejen med dem,
men Ali chippen giver vist ikke strøm nok til de vildere Nvidia chips. Men
Voodoo 3- 3000 kører også fint på 190mhz på kernen.

Frank

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 17-03-02 23:03

Frank Andersen wrote:

> [...]
> er noget i vejen med dem, men Ali chippen giver vist ikke strøm
> nok til de vildere Nvidia chips. Men Voodoo 3- 3000 kører også
<snip>

Et GF2MX400 burde ikke give problemer med strømmen, om end det
er korrekt at GF1 ikke er ALi Aladdin V-baserede bundkorts
livret. ATI Radeon SDR kører fint på de fleste, så det er et
andet gangbart alternativ hvis det ikke kommer til at virke (og
lidt nemmere at skaffe as well...).

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : LB

Dato : 18-03-02 19:10

Har prøver alt hvad der er værd at prøve, og kortet ryger tilbage.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

Mvh
LB

Fra : Frausing