Forskel på at og atx kabinet og mb
Fra : Niels

Dato : 16-03-02 15:23

Hej NG !

Dumt spørgsmål......tør næsten ikke spørge...

Hvordan kender jeg forskel på et at og et atx kabinet og
hvordan afgør man, om motherboardets passer til det ene eller det andet
?

Og er der ikke noget med strømforsyningens størrelse, afhængig ag
cpu´ens størrelse ??

Tusind tak for hjælpen

Fortsat god Week-end !

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-02 17:33

"Niels " <solskin@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
>
> Og er der ikke noget med strømforsyningens størrelse, afhængig ag

I et At kabinet sidder stikkene til tastatur, mus og printer på
indstikskort, altså på tværs af kabinettet.
I ATX sidder de samlet i en gruppe over udskæringerne til grafikkort og
andre indstikskort.
Strømforsyningerne er også forskellige AT har 2 stik til bundkort med
stikben i 1 række, ATX har 1 stik med stikben i 2 rækker

Hilsen Aksel