kan ikke komme på internettet
Fra : Jakob

Dato : 16-03-02 14:42

Efter at jeg har kigget lidt på host.deny/allow, kan jeg ikke komme på
nettet(adsl), jeg har rettet dem tilbage, så der ikke står noget i dem, men
efter en genstart, virker det stadigvæk ikke.
Det skal lige siges at jeg slettede det ene nætværkskort under
netværksinstillinger, men jeg har geninstalleret det. Så alt hvad jeg har
røt ved er sat tilbage igen. Hvad gør jeg galt, ud over at jeg ikke ved hvad
jeg gør.

Er der andre steder hvor jeg skal kigge.

Det er RedHat 7.2, med de seneste opdateringer.

Fra : Flummer

Dato : 16-03-02 16:42

> kan jeg ikke komme på nettet(adsl)

Lige nøjagtig hvilken adsl løsningen har du ? Router / Adsl Modem ?
ISP ? Orange/TDC/CC/WOL ?

/ Flemming

Fra : Jakob

Dato : 16-03-02 22:30

adsl modem (TDC), så der skulle være nogle problemer der.

Fra : Jakob

Dato : 16-03-02 22:58

Jeg kom lige i tanke om at kunne det tænkes at det er DHCP der ikke fungere
som den skal, jeg har nemlig dynamisk ip. Bare en tanke.

MVH Jakob

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 16-03-02 23:33

Jakob wrote:

> Jeg kom lige i tanke om at kunne det tænkes at det er DHCP der ikke
> fungere som den skal, jeg har nemlig dynamisk ip.

Samme her og det funker fint.

Prøv lige at køre /sbin/ifconfig for at se om kortet rent faktisk er
aktiveret.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Jakob

Dato : 17-03-02 08:53

Jeg kan se at eth1 får tildelt en inet adresse m.m., og en anden adresse,
der er ikke nongle fejl pakker.
Og det ligner den ip jeg plejer at få tildelt.

Jeg bruger eth1 til mit internet, jeg har prøvet at sætte den over i eth0,
og det giver det samme resultat( ingen forbindelse)

MVH Jakob

Fra : Jakob

Dato : 17-03-02 08:55

Det ender nok med at jeg laver en geninstall.

Jeg takker mange genge for hjælpen, og jeg vender sikkert tilbage igen.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-03-02 11:07

Den Sun, 17 Mar 2002 08:54:49 +0100 skrev Jakob:
>Det ender nok med at jeg laver en geninstall.
>
>Jeg takker mange genge for hjælpen, og jeg vender sikkert tilbage igen.

Forkert gruppe. Geninstallering hører til i dk.edb.system.ms-windows

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Shoes

Dato : 17-03-02 16:44

On Sun, 17 Mar 2002 10:06:34 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>Forkert gruppe. Geninstallering hører til i dk.edb.system.ms-windows

*LOL*

Men du har rett, aa gjeninstallere strax man har litt problemer
er en m$ bruker loesning og en stygg uvane.

Samme gaar for den evindelige rebooting alle driver med hele
tiden.

--
"COBOL programmers understand why women hate periods..."