Lidt hjælp til server.execute
Fra : Henrik

Dato : 16-03-02 14:33

Hej,

Jeg benytter denne stump kode til at navigere rundt på mit websted:

<%
If Request.QueryString("page") = "index" then
Server.Execute "blank.asp"

ElseIf Request.QueryString("page") <> "" then
Server.Execute("/includes/" & Request.QueryString("page") & ".asp")

Else
Server.Execute "/includes/blank.asp"

End if
%>

Resultatet er, at jeg skriver show.asp?page=xxx, hvor xxx er den fil i
includes-biblioteket, der bliver inkluderet på show.asp. Jeg har
eksperimenteret med at udbygge den lidt, men uden held. Jeg vil gerne have
det sådan, at hvis der står f.eks. show.asp?page=xxx&mode=yyy, så inkluderes
filen yyy fra biblioteket /includes/xxx/.

Håber en kan hjælpe...

Henrik

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-03-02 15:18

> Jeg vil gerne have det sådan, at hvis der står f.eks.
> show.asp?page=xxx&mode=yyy, så inkluderes filen yyy fra
> biblioteket /includes/xxx/.

<%
page = Request.Querystring("page")
mode = Request.Querystring("mode")

If page = "index" then
Server.Execute("blank.asp")

ElseIf page <> "" then
If mode <> "" then
Server.Execute("/includes/" & page & "/" & mode & ".asp")
Else
Server.Execute("/includes/" & page & ".asp")
End if

Else
Server.Execute("/includes/blank.asp")

End if
%>

Og så vil det være smart at checke om filen eksisterer inden
Server.Execute køres.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk