Museport
Fra : Troels Juul Hansen

Dato : 16-03-02 08:50

Til gruppen,

jeg har behov for en PS/2-museport. For tiden har jeg en seriel mus, men den
port vil jeg bruge til et kamera. På bundkortet sidder et PS/2-stik med 7
ben (8 pladser, heraf et uden ben), men dem, jeg har set i forretningerne
har godt nok 8 pladser men nogle pladser er blændet af og ben 1 sidder ikke
samme sted som på mit bundkort. Findes der connektorer med plads til syv
ben? Ben 1's placering må vi diskutere, hvis de findes.

Med venlig hilsen, Troels Juul Hansen

Fra : Henning

Dato : 16-03-02 11:54

On Sat, 16 Mar 2002 08:50:26 +0100, "Troels Juul Hansen"
<skalhoej@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>samme sted som på mit bundkort. Findes der connektorer med plads til syv
>ben? Ben 1's placering må vi diskutere, hvis de findes.

Jeg tror ikke rigtig jeg forstår? En PS2 port er en PS2 port! Der
findes ikke forskellige modeller - med mindre det er en meget gammel
pc du har, er stikket magen til keyboardstikket.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Troels Juul Hansen

Dato : 16-03-02 12:26

Til Henning,

nej, ved du nu hvad?! Det er den connector, som sidder i den anden ende af
alle dine arrogante museporte, jeg efterspørger. Den som man anbringer på
bundkortet. Min PC er fra '98 og ganske udmærket.

Fra : Henning

Dato : 17-03-02 12:06

On Sat, 16 Mar 2002 12:26:00 +0100, "Troels Juul Hansen"
> [...]

>alle dine arrogante museporte, jeg efterspørger. Den som man anbringer på
>bundkortet. Min PC er fra '98 og ganske udmærket.

Klap lige hesten - du stiller et meget vagt formuleret spørgsmål, og
jeg forsøger at svare efter bedste overbevisning! At du finder det
arrogant, er ikke mit problem - du må forklare dig lidt bedre!
En PS2-port er og bliver stadig en PS2-port!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Leony

Dato : 16-03-02 12:58

"Troels Juul Hansen" <skalhoej@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme sted som på mit bundkort. Findes der connektorer med plads til syv
> ben? Ben 1's placering må vi diskutere, hvis de findes.

Mine PS/2 porte har 6 ben og et sort stykke plastic, den er cirkelformet (ca
9 mm i diameter).
Måske du forveksler PS/2 porten med en din port (bruges til mus/tastatur),
jeg ved ikke hvor mange ben sådan en fætter har.
Har du et billede af porten du evt. kan smide i dk.binaer, så vi kan se hvad
du snakker om.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Troels Juul Hansen

Dato : 16-03-02 15:44

[·][·]
[ ][·]
[·][·]
[·][·]

Sådan et stik (han) sidder der på mit bundkort, dog væsentlig mindre. Det
jeg søger er et tilsvarende hunstik med ledninger og en alm. rund PS/2-port
i den anden ende af ledningerne, evt. i en metalskinne. Resten fremgår af
mit oprindelige brev.

Fra : Leony

Dato : 16-03-02 17:57

> [...]
PS/2-port
> i den anden ende af ledningerne, evt. i en metalskinne.

Jeg vil umiddelbart sige at du skal henvende dig der hvor du købte
computeren eller til pc chips (www.pcchips.com).
De kan være gået ud af produktion for længe siden, men måske du kan finde en
brugt.
Jeg tror ikke sådan noget er standard. Det skal være en der passer til dit
bundkort.
www.danbit.dk kan vist skaffe lidt af hvert, måske de kan hjælpe.
Alternativt kunne du købe en ekstra seriel port på et pci kort til din
computer. Dem kan du købe i www.zitech.dk blandt andet, prisen er ca 150 kr.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-03-02 16:33

> [...]
> samme sted som på mit bundkort. Findes der connektorer med plads til syv
> ben? Ben 1's placering må vi diskutere, hvis de findes.

Der findes flere 'standarder' - om ikke hver MB producents har sin.
Hvilket MB er det ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Troels Juul Hansen

Dato : 16-03-02 17:00

Jeg mener, det er produceret eller forhandlet af PC-Chips,