Nokia 3310 v.5.13
Fra : Ronny Thiesen

Dato : 15-03-02 23:46

Jeg har flasher kabel til denne model, har læst en fuld backup ud, lægger
3310_513.fls ind, med dejan 1.00b, men den er stadig ikke åbnet og tænder og
slukker hele tiden, lagde så backupen ind igen og så holdt den op med tænd
og sluk.

Mit spørgsmål går ud på om den skal unlockes både med datakabel og flasher
eller er det nok med flasher ??

Det skal lige nævnes at den er låst til Telia, gør det nogen forskel, om det
er til den ene eller den anden udbyder ??

Hvis nogen kan forklare mig hvad jeg gør forkert er det meget velkomment, da
jeg ikke har haft nogen problemer med Nokia 3210 modeller !!

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Thiesen

Fra : JR

Dato : 16-03-02 01:31

> [...]
og
> slukker hele tiden, lagde så backupen ind igen og så holdt den op med tænd
Du har gjort det korrekt (når du bruger Dejan 1.00b), men lige 3310/5.03 (og
3330/4.30) og nyere kræver en lille tur med NokiaTools (via COM port) og
genindlæsning af det oprindelige område du har "flash'ed". Se
http://www.flasherfiles.co.uk/3310_5.03_instructions.htm (vist ovenikøbet
"hacket" af de gæve gutter fra www.gsmunlock.dk og www.unlockzonen.dk, men
pas på en af de nyere 3310 partials fra www.gsmunlock.dk er syg (husker
desværre ikke hvilken, men kun at kun 1 eller 2 bytes er ændret i den i.f.t.
en "låst" partial, mod normalt større forskel).

> Det skal lige nævnes at den er låst til Telia, gør det nogen forskel, om
det er til den ene eller den anden udbyder ??
Udbyder/leverandør/købt i udlandet eller om den er opgraderet fra en gl.
version er helt uden betydning gør ingen forskel. Kun nuværende versions nr.
er afgørende for hvilken unlock metode du kan anvende for at åbne den.

Mvh
John

Fra : Mobilfix

Dato : 16-03-02 07:23

"JR" <J.R@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nr.
> er afgørende for hvilken unlock metode du kan anvende for at åbne den.

Var der ikke noget med 3310/v.503 hvor kun lås 4 var låst (Debitel)....eller
tager jeg fejl.
/ stephan

Fra : Ronny Thiesen

Dato : 16-03-02 10:31

Nu var det ikke lig en version 5.03 jeg spurgte om, men en version 5.13, den
nyeste, har prøvet igen i dag og den laver samme nummer, med at tænde og
slukke, den fil jeg har brugt er fra gsmunlock.dk, har også skrevet til dem
for at høre om der er fejl i den.

Er der ingen andre her inde der har brugt denne fil og kan komme med lidt
erfaring omkring denne flash fil fra gsmunlock.dk.

Jeg står og skal bruge en fuld funktionel mobil, da jeg har tabt den gamle,
købt en ny kun til sms beskeder og så ville jeg få et nyt kort hos min
udbyder med det samme nummer som før, dog kræver det at den bliver låst
op..... !!

Jeg hungrer efter svar, bemærk at det er version 5.13

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Thiesen

Fra : Cassandra

Dato : 16-03-02 11:02

Kig hvad JR skrev til dig

Fra : Carsten Suhr

Dato : 16-03-02 13:31

Du skal tage enn backup 27-28. Derefter ligge 3310 5.13 partial.fls filen
ind på adr. 27. Derefter læs mobilen via nokiatool, og sætte lås 1 til FFFFF
og sige close lock, prg. vil derefter komme med en fejl der sige at den ikke
kan "close lock" derefter skal hurtigt slukke for mobilen, INDEN du trykker
ok til fejlmeddelsen. Så flasher du din backup ind igen, så skulle det
virke. Denne metode virker KUN hvis mobilen er låst på lock 1. Metoden
virker på 3330 4.30 - 4.50 og 3310 5.03 - 5.13, Men vær opmærksom at den
backup du tager skal dække det område hvor partial flashen skal lægges ind.
Eks 3310 5.03 28-29, 3330 4.30 29-2A, 3310 5.13 27-28.

Mvh

Carsten

Fra : Ronny Thiesen

Dato : 16-03-02 22:28

Mange tak for svaret, jeg tænkte nok at det var samme fremgangsmåde for
version 5.13, men da der blev skrevet 5.03, blev jeg i tvivl, nu har jeg så
det problem at jeg ikke har data kabel til 3310, men kan jeg bruge nokiatool
til dejan flasherkabel, ( dump spørgsmål), da jeg ikke har datakabel ?

Var der ikke en gang man kunne omdirigere com1 til lpt og vise versa ?,
husker ikke kommandoen !!

--
Med Venlig Hilsen
Ronny Thiesen

Fra : JR

Dato : 16-03-02 14:27

Jeg skrev:
> en af de nyere 3310 partials fra www.gsmunlock.dk er syg.

Har lige gennemgået samtlige nyere partials fra www.gsmunlock.dk og fundet
alle OK.
Så enten er den fornyet eller også tog jeg fejl, og i så fald: Sorry til
www.gsmunlock.dk !

Mvh
John