Sverige-> Homoseksuelle får lov at adopter~
Fra : Per Erik Rønne

Dato : 15-03-02 18:54

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=17086

kan man se at Sverige nu også snart tillader homoseksuelle at adoptere
børn.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-03-02 19:11

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
> På
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=17086
>
> kan man se at Sverige nu også snart tillader homoseksuelle at adoptere
> børn.

Hmmm.

Ville det bedste for alle egentlig ikke være en speciel sædbank, hvor
homoseksuelle mænd kunne levere sæd, som lesbiske par kunne have gavn af,
forudsat at de to parter gensidigt accepterer hinanden som hhv. mor og far
for barnet? Og at de så kan dele barnet ved at skiftes til at passe det?

Således vil barnet jo stadig have både en far og en mor, selv om de så ikke
lever sammen.
Således ville barnet "kun" være at sammenligne med et almindeligt
skilsmissebarn, hvor forældrene har fundet andre kærester, dog i dette
tilfælde af samme køn.

For jeg er - min tolerance for homoseksuelle til trods - ikke meget for at
lade et barn vokse op helt uden det ene køn repræsenteret.

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-03-02 19:40

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev

> [...]
> for barnet? Og at de så kan dele barnet ved at skiftes til at passe det?

[osv]

Det oprindelige indlæg var off topic, hvilket dit svar også tydeligt viser.

Måske der findes andre grupper, hvor emnet ville interessere mere?

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 17-03-02 20:36

Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c923f6f$0$73646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
viser.

> Måske der findes andre grupper, hvor emnet ville interessere mere?

Hvad er det nu for en straf det gamle testamente anviser til
homoseksuelle???

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-03-02 22:48

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

-..

> Hvad er det nu for en straf det gamle testamente anviser til
> homoseksuelle???

Stening. Altså dødsstraf. (3.Mos 18, 22)

Men Gudskelov er Jesus tydeligvis ikke tilhænger af den slags metoder (jvf.
Johannesevangeliets kapitel 8).
Dødsstraf for synd hører Moseloven til og er for mig at se uddødt med
Kristendommen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-03-02 19:14

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev:

> http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/artikel:aid=17086
>
> kan man se at Sverige nu også snart tillader homoseksuelle at adoptere
> børn.

Og på

http://www.kristeligt-dagblad.dk/dentredjeverden:aid=17094

kan man se noget spændende om nogle FN-aftaler.

Bare fordi noget står i Kristeligt Dagblad, behøver det ikke at handle om
kristendom.