DDR PC2100, eller PC2700
Fra : Klaus G.

Dato : 15-03-02 18:50

Hvor meget mere "guf" er der i PC2700, end i PC2100 DDR Ram? Skal nemlig ha
nyt mobo snart, fordi jeg skal ha udskiftet mit PC133 med DDR...

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Gimmer

Dato : 15-03-02 22:25

DDR PC 2700 Ram er mindet til at køre 333MHZ (de køre i par) hvor imod DDR
PC2100 Køre 266MHZ og kan køre alene!
der er dog ikke den store gevinst at hente endnu da processerene ikke kan
køre hurtigere end 266!
vh Gimmer

Fra : Klaus G.

Dato : 15-03-02 23:45

> DDR PC 2700 Ram er mindet til at køre 333MHZ (de køre i par) hvor imod DDR
> PC2100 Køre 266MHZ og kan køre alene!
ehh, den skal jeg vist lige ha bare én gang til. Køre i par?

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-03-02 08:37

DDR
> ehh, den skal jeg vist lige ha bare én gang til. Køre i par?

Hehe, ja det skal vi andre vist også. Jeg tror han har fået blandet noget
sammen.

Nej, PC2700 DDR RAM er blot beregnet til at kunne køre 333 MHz og har så en
teoretisk båndbredde på 2,7 GB/s, mens PC2100 kører 266 MHz og har en
båndbredde på 2,1 GB/s.

Du har svjv mest brug for den hurtigere RAM hvis du skal lave noget med
video dekodning m.m. Eller evt. overclocking.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Gimmer

Dato : 16-03-02 11:26

okay... nu er det så lige jeg har testet det med Kingston DDR pc 2700 og et
ECS K7s6A mainboard.... OG hvis man skal køre 333MHZ skal der være MIN to!
fordi de køre 166*2 og ikke 1*333!
ERGO skal de køre i PAR LIGE SOM RAMBUS RAM!
vh Gimmer

Fra : Jakob M

Dato : 16-03-02 13:04

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi de køre 166*2 og ikke 1*333!
> ERGO skal de køre i PAR LIGE SOM RAMBUS RAM!

Vrøvl, fordi dit bundkort stinker kan du ikke konkludere det. Den eneste
forskel på PC2100 og PC2700 er at producenten garanterer at PC2700 kan køre
ved en FSB på 166Mhz (166,66*2*8=2700), som regel cas3. PC2700 ram kan
selvfølgelig også køre ved alle andre hastigheder under 166 Mhz.

PS: Kig lige på disse to sider:
http://www.usenet.dk/netikette/

Jakob

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-03-02 01:58

> [...]
> fordi de køre 166*2 og ikke 1*333!
> ERGO skal de køre i PAR LIGE SOM RAMBUS RAM!

Jeg ved ikke hvor du har dét fra, men sådan hænger tingene altså ikke
sammen:

Nu skrev jeg at DDR RAM kørte hhv. 333 og 266 MHz, men reelt kører de 166 og
133 MHz. De er blot i stand til både at udnytte den stigende og den faldende
del af signalet.
Hastigheden bliver altså clockhastigheden gange to.
Det er dér 2-tallet stammer fra, ikke fra at man skal bruge to RAM-blokke.

Ud fra dén logik skulle man så også bruge to blokke til at køre 266 MHz

Jeg tvivler stærkt på at dit MB kræver to RAM-blokke ad gangen for at køre
333 MHz.
Så skulle der da gøre sig særlige forhold gældende for lige netop dét MB.
Men det er altså ikke standard.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 17-03-02 02:15

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 333 MHz.
> Så skulle der da gøre sig særlige forhold gældende for lige netop dét MB.

Nå, for at være sikker, checkede jeg lige manualen til dit MB: Den siger at
det kan klare _op til_ ("up to") to blokke 333 MHz DDR RAM i modsætning til
tre blokke 266 MHz.

Det skulle altså kunne køre med én blok PC2700 ad gangen.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Wizeguy

Dato : 16-03-02 19:58

"Gimmer" <gimmer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> PC2100 Køre 266MHZ og kan køre alene!
> der er dog ikke den store gevinst at hente endnu da processerene ikke kan

Nej, du forveklser vist PC2700 med Rambus DRAM på et Pentium 4 system.
PC2700 DDR RAM kører fint enkeltvis.
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen